Fastrustet manifold

Hej
jeg har en daewoo lanos 1,3 fra 98. Jeg skal havde skiftet manifold's pakningen, da den tydeligvis er gået. Nu er det bare sådan at den er godt og grundigt rustet ikke meget hverken boldt eller gevind, hvordan kan jeg bedst fjerne de gamle bolte, og når og hvis der skal bores og nye bolte/gevind hvilken str og mm.
Og hvad kan der ske ved at køre med sådan en defekt manifold's pakning. Den er ligesom skudt ud i den ene af de 4 rør. På forhånd tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke din bil, men generelt er opvarmning af møtrikkerne, med autogenbrænder vejen frem, gerne til de er hvid glødende. når det drejer sig om manifolden. 
Ja jeg har brugt WD-40 men uden virkning.
Wd40er ikke godt nok. Du skal have fat i en dåse rigtig rustopløser

 

Kør ind til en bilistbutik eller thansen. Det skal være et produkt der kun er fremstillet til opløsning af rust. I gamle dage brugte vi petroleum ( lampeolie ) måske...?

 

Hej.
Uanset hvad der findes af pis på spray, så : Varme fra en svejseflamme, ikke oxyderende, altså ikke så meget ilt at det smelter, så det kræver en, der kender til det.

mvh

 varmetossen

Jeg tror også du skal bruge varme og ikke spray. Den har siddet der i rigtig lang tid og blevet varm/kold og varm/kold mange, mange gange. Det hjælper spray ikke på da metallet også har givet sig i gevindet.
Hvis du har en billig gasbrænder så prøv den. Det tager måske et stykke tid at varme det op, men den begynder ikke at skære i metallet som en skærebrænder (en skærebrænder hvor du kan justere med ilt og hvor den begynder rigtig at hvæse er sværere at styre som antydet i overstående indlæg.).

Mick
Kør en langtur på motorvejen, så hjem i garagen, WD40 på, det bruger de på værkstederne alligevel, så en top og skralde på og et godt vrid, det går sjældent godt med at bore støttebolte ud, hvis møtrikkerne er meget rustne så bank en mindre top på, der skal jo nye på anyway

Held og lykke med det

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis