Hvilken olie til hanebånd

Hej LDS.

Så fik jeg lavet min første tråd, og jeg har brug for jeres hjælp. Er igang med renoveringen af vores 1. sal, hvor jeg skal til at gøre hanebåndene pæne. Beklager det dårlige billede, regner med at få taget nogle nye en af dagene. Hvilken olie ville i bruge til disse hanebånd?, de er ikke sønderligt kønne på tæt hold og jeg tænker derfor en lidt mørk farve til at fjerne det værste.

Der kommer sort gulvtæppe, hvide gipsvægge, og hvide gipslofter.

Vh Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det samme er gjort i mit hus, af de tidligere ejere. De har i deres uendelige visdom brugt Gori 88 (indenfor!) og det er ikke løsningen.

Det samler støv og edderkoppespind, og den relativt åbne overflade gør at det ikke er nemt at fjerne på en pæn måde. Når jeg engang får sat min r.. i gear, får de acrylfugemasse til vindridserne og en orn'li gang listelak, glans 50+. Så kan skidtet tørres af.

God vind med projektet.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Hej Christian.

Tak for svaret. Jeg tror dog jeg vælger olie, for at få et mere rustikt udseende. Men kan godt se ideen i at bruge lak istedet for.

Har lige taget lidt flere billeder af hånebåndene. 



Jeg havde en rest kirsebærolie, som er farven nederst på nedenstående billede, og den øverste er trip trap mahogni olie. Synes bare ikke nogen af farverne ser specielt godt ud, hvad synes i? Jeg påtænker en lidt mere mærkebrun, måske noget ala nyatoh.



Du må ikke bruge udendørs træolie inde, der damper alle mulige ubehagelige stoffer fra det.

Hej. Tak for rådet. Har dog købt bordplade olie.
Jeg ville pudse dem af, og lade dem stå med den patina de nu engang har.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også