Autoradio

Jeg har rodet mig ud i at pille en autoradio ud af en bil, der skal til hug.
Det handler om en Blaupunkt Stockholm 100, som spiller udmærket og derfor gerne skulle reddes fra skrotpressen

De autoradioer jeg med flere års mellemrum har rodet med, har skullet afmonteres med 2 u-formede bøjler, der skal stikkes ned i 4 huller bag en ramme.
Det er åbenbart ikke tilfældet i denne situation, hvor der følger et par tynde, flade indretninger med på 107 mm længde, smalle i den ene ende og med et hoved i den anden ende med en slags klo. Der står stemplet 7049 4 på pinden.
Er der nogen, der kender dette system og som vil bruge lidt tid på at guide mig, inden jeg får destrueret radioen?

Med venlig hilsen
ktm

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det minder om en, jeg har liggende, godt nok en Pioneer og her er systemet at de to metalstikkere går ind og tvinger to låsepaler ud og frigør radioen fra kasetten, der så er skruet fast i bilen. Altså stik, stik og hiv

mvh

varmetossen

Hej KTM
Jeg kan sagtens hjælpe dig - lægger et linl her til blaupunkt tyskland  -  se på billederne på side 136 og de følgende sider før og efter - der er alt hvad du kan ønske dig -
Mange hilsner til dig og "roveren"
Polobjørn

http://www.blaupunkt.de/fileadmin/u..._BA_GB.pdf

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis bilen alligevel skal skrottes, så er bajonetsaven da en nem løsning på det problem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ach so!
Tak Polobjørn!!

Så lige en ting mere: Jeg kan kun få dækrammen til at slippe i bunden, men ikke i toppen. Det er måske bare et spørgsmål om en større hammer og mejsel?

Fronten udløses fint og er fjernet, men selv dækrammen driller.

Og Chr.  Bajonetsaven er skærpet og klar! 

Med venlig hilsen
ktm

der er vel rendt vand ind ved forruden og har rustet skruerne fast - er det 108'eren der er død?

Annonce
Skrevet af ktm på 29 aug 2013 20:20
Ach so!
Tak Polobjørn!!

Så lige en ting mere: Jeg kan kun få dækrammen til at slippe i bunden, men ikke i toppen. Det er måske bare et spørgsmål om en større hammer og mejsel?

Fronten udløses fint og er fjernet, men selv dækrammen driller.

Og Chr.  Bajonetsaven er skærpet og klar! 

Hej KTM
Hvis du med dækrammen mener den sorte kant der er rundt om radioen kommer den af SAMMEN med resten af radioen og det hele skal trækkes ud af den metalramme som du kan se på billedet se billede 6 i det link som jeg sendte (TRÆK  IKKE  I Plastrammen men i hele radioen)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nå, så kom radioen ud. Det var den fordømte plastramme, der forhindrede mig i at udløse holderne.
Jeg turde dog ikke selv tage så hårdt, som jeg så en gut med større erfaring gjorde. Det gav faktisk nogle grimme knæk, før plastrammen slap sit tag, men derefter var det piece of cake.
Jeg er undertiden lidt kyllingeagtig!
Tak for input!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis