Feriebolig i udhus

Jeg har en ejendom fra 1896 med tihørende udhus. på ca 30m2.
Planen var at hele udhuset skal isoleres så hele bygningen er frostfri.
Jeg har mine forældre på besøg 2 gange årligt ca 1uge af gangen, og havde tænkt mig at en del af udhuset skulle fungere som feriebolig inkl bad og toilet samt en brændeovn som eneste varmekilde.
Nu ved jeg at nogen ville sige at tale om beboelse.
Vi er underlagt fjernvarme og ønsker ikke fler kvm.
Tidligere har vi haft en campingvogn til overnatning og udhuset skal ikke være mere avanceret end det.

Er det her tale om beboelse?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ! enhver bolig / udhus eller hvad du nu vil kalde det hvor du kan overnatte vil blive regnet som beboelse. Især når du vil anbringe køkken og toilet.
Er det selve overnatnings delen der er beboelse? Når mine børn sover i legehuset er det nok ikke tale om beboelse.
Jeg mener nok man kan lave et toilet i forbindelse med fx et garage/udhus uden at der er tale om beboelse.
Vi har 190 m2 opvarmet stuehus og har ikke brug for mere her, blot et "annex" der opvarmes allerhøjst 7-14 dage om året
Ja et toilet men ikke et badeværelse ! det er der forskellen ligger og især når der også komme et køkken ind i billedet. Du kan kalde det aneks eller ferie bolig, det er beboelse. hvis du holder dig til kun at lave et rum hvor der kan overnattes og hvor der er adgang til et toilet kan du sikkert undgå betegnelsen beboelse.
Da jeg i sin tid lavede udestue hvor jeg bor, var det opvarmningen der var det afgørende (udestuen måtte ikke være fast opvarmet)
en brændeovn derude er helt okay.
Men skulle da ikke undre mig at der er flere faktorer der spiller ind.
Yderligere (lidt en tolkning) den må ikke bruges til beboelse, men intet hindre at jeg opbevare en seng derude.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det svare lidt til de menesker der har en kælder hvor der er nogle rum der kunne bruges til beboelse, der må godt være møbleret men hvis det ikke er godkendt til beboelse må der ikke overnattes. Men mon der er ret mange der overholder det
Annonce
Se om de overholdes der kan jeg kun svare for mit eget vedkommende, og der har ikke været foretaget en overnatning derude.
Med det sagt, så nej, det ville overraske mig meget hvis alle overholdt denne regel.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Takker for de mange svar.
Jeg må konkludere at så længe man ikke reklamerer med at man har et rum hvor man "kan" overnatte i er der ikke tale om beboelse.
Jeg ved at mit udhus samt garage er godkendt til erhverv så jeg ville kunne lave omklædning med bad og toilet samt frukostrum.
Jeg vil kunne have en seng til en powernap men ikke til overnatning.
Der vil så være et opholdsed men ikke beboelse.
det lyder ganske fornuftigt.
Mange firmaer har enda også et te køkken til personalet

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hvis jeg får personale kommer jeg ikke udenom arbejdsmiljøloven :-)
ja uha da, den skal man endelig huske ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis