whdi-

jeg har ikke noget antennestik i soveværelset, og det er ikke bare lige at trække et coax-kabel der ind, (er selv elektriker)
men kan man da efterhånden ikke snart få noget trådløs der virker.
fx. kan whdi overfører antennesignal.

kunne godt tænke mig noget så man kan skifte kanal og ikke bare se det samme som i stuen.
//Kuchen

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du da det, minuset er bare at så vil alle i nærheden af hvor du bor kunne udnytte dit signal hvis du bor i bolig blok eller lignende. Der skulle godt nok være noget med at man kan få det kodet så det kun er ens egne apparater der kan bruge systemet. Men du skal nok til sådan en butik der handler med TV o.l. ikke bare Bilka mm.
Det er jo det du finder ud af ved at hendvende dig i en rigtig butik der handler med radio / Tv.
Jeg har en gammel kolega der har fået monteret et sådant system så hun kan se Tv både i stuerne og i soveværelset ved hjælp af sender ved antennestikket og trådløs overførsel til Tv apparaterne. Jeg ved ikke selv hvordan det laves for hun har fået proff hjælp til anskaffelse og opsætningen.
oka, må jeg prøve hvis ikke der henvender sig en ekspert her inde

 

Skrevet af kuchenmeister på 28 aug 2013 18:04
jeg har ikke noget antennestik i soveværelset, og det er ikke bare lige at trække et coax-kabel der ind, (er selv elektriker)
men kan man da efterhånden ikke snart få noget trådløs der virker.
fx. kan whdi overfører antennesignal.

kunne godt tænke mig noget så man kan skifte kanal og ikke bare se det samme som i stuen.
//Kuchen
Kan svare klart nej til dit spørgsmål, om WHDI kan overføre et antennesignal da standarten kun klare og overføre det der kommer ud fra dit HDMI stik. Hvis du skal overføre hele TV-båndets antennesignal vil det kræve en båndbredde på omkring 700 Megaherts og det gør man altså ikke lige. Der er jo også andre der gerne vil have en tilsvarende indretning. 
 
Her kan du læse lidt om en sådanneWHDI indretning:  www.olsens-it.dk/livingbolig/3791-w...tager.html

Æ tøws godt nok det er en hulens dyr HDMI ledning.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis