Omlægning af gulvvarme

Hej alle.
Sidste år lavede jeg gulvvarme i min stue med 20mm PEX rør lagt ned i Wedi plader og så en 10mm spånplade ovenpå, gulvpap og til sidst clickgulv.
Det viste sig desværre at varmen ikke rigtig var til at mærke i vinters i selve gulvet. Rummet blev da varmet op, men kom aldrig over 21gr. selv på fuld styrke.

Derfor tænker jeg nu at lave gulvet om så jeg piller spån op, fræser et par millimeter længere ned i Wedi pladerne og ligger alu-plader ned sammen med Pexrørerne, gulvpap og så gulvet på. Jeg satser på at bruge samme gulvbrædder og altså pille dem nøjsomt op og ligge dem i en stak i et hjørne af rummet.

Er der nogen som har kommentarer til dette? For nu skal det sgu virke, og ikke laves om endnu engang næste sommer 

På forhånd tak for jeres tanker.
Hej alle. Sidste år lavede jeg gulvvarme i min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har den samme konstruktion i vores stue.

Jeg har endda varmefordelingsplader omkring mine 20mm PEX-rør.

Det er umuligt at holde mere end 20 grader om vinteren. Min konstruktion ser således ud: 300mm isolering, forskallingsbrædder med gulvvarmerør og alu-varmefordelingsplader. Herpå 18mm gulvspånplade, pap og 13mm click gulv.

Jeg står også for at skulle have taget gulvet op og fjernet gulvspånpladen. Det er den tidligere ejer der har lavet gulvet og fortalt mig om denne konstruktion. Jeg har for sjov skyld prøvet at filme gulvet med et termisk kamera og kan tydeligt se varmeslangerne og varmefordelingspladerne. I resten af huset er gulvvarmeslanger nedstøbt i beton, herpå membran og click gulv. Det fungerer upårklageligt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi har 70m2 med 20mm slanger og varmefordelingsplader og 110 m2 nedstøbt i beton.
Jeg vil ikke påstå at slanger/plader er dårligt men det nedstøbte virker bare lidt bedre.
Dog har jeg et hængeparti med min overetage ,den er lavet meget tæt med dampspærre over det hele .
Alle samlinger er tejpede og klæbet lige pånær den samlig ved tagfoden.
Den har jeg bevist gemt til når jeg skal lave nyt udhæng udvendig.
Når jeg nu har tæt dampsærre over det hele både i stueplan og 1 sal bevirker det ligesom det blæser iskold luft gennem bjækelaget når det er rigtig koldt og blæser ude.

Jeg har været med til opførelsen af 60 rækkehuse med gulvvarme (slanger/plader på 1sal samt nedstøbte slanger i stuen hvor jeg har besigtiget og talt med de fleste familier.
Her har jeg oplevet flere klager over at man ikke kan få temperaturen over 23° men langt de fleste holder temperaturen på omkring 21°.
Disse huse er nyopført med dagens krav til isolering og tæthed.
Flere store vinduer i stuen har også været årsag til klager da det føles som det trækker koldt fra dem, selv om det er 3 lag glas.

Gulvvarme er nogle gange bare lidt koldere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis