Udlufte en Yanmar YSB8

Kære folks...

Jeg har afmonteret højtryks slangen fra brændstofpumpen til brændstofdysen. Men jeg kan ikke trække noget brændstof ud af pumpen? Jeg har prøvet med gashåndtaget på både min og maks. Jeg har prøvet med og uden den lille "flange" der sidde mellem slange og pumpe. Der er ikke sindsyg meget tryk fra tanken, så jeg skal alligevel holde den en smule under pumpeindtaget før det flyder af sig selv, men burde pumpen ikke trække det op?

Er der nogen der er gode med Yanmar i Kbh? Ligger ude på slusen ved sluseholmen.

Tusind tak på forhånd

Casper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Har du prøvet at holde fingeren over slange hullet medens pumpen kører ?
Ja altså det er jo en mekanisk pumpe, så den skal trækkes rundt med håndsving. Men det lykkedes at holde dekompressoren med foden og sætte en finger ved brændstofpumpeudgangen.. Det var ikke som om der opstod modstand af nævneværdig karakter...

Hmmm
Den må jeg lige have en gang til, ligger din tank under motorens højde eller er det selve brændstofpumpen nede ved regulatoren du snakker om. Jeg har selv samme motor i min båd, og i min ligger der en 75 liters tank nede lige hen over hvor skrue akselen går ud, så der er en elektrisk pumpe til at trække diselen op til pumpen ved regulatoren med. Er det den pumpe der ikke giver det rigtige tryk, det er jo meget lidt den skal fylde ind i brændkammeret når du kun tørner motoren ved håndkraft, men den skal aligevel være så kraftig at den vil presse noget ud ved din finger, ellers vil den ikke være i stand til at trykke det igennem dysen på motorens top. Måske du så skulle undersøge røret fra tanken til pumpen, der kan sagtens sidde noget der blokere. især hvis du ikke har et filter imellem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis