Blå/grå pletter på trykimp. træterrasse

Hej LDS,

På en nyanlagt træterrasse (i 32mm trykimp terrassebrædder, ubehandlede) i et sommerhus nær ved stranden, er der begyndt at komme en masse små "blå/grå/mørke" pletter på brædderne - ligner nærmest noget "eksem". Og området vokser...

Er der nogen der har idé om hvad det kunne skyldes, og hvordan man evt kan blive det kvit?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det betyder at du forlængst burde have givet træet noget olie eller træbeskyttelse. Det er altså ikke nok bare at bygge sådan en teresse i trykimpr. træ og så tro at den hellige grav er forvaret, de skal have noget olie i første omgang. Det er rester af impregneringen der trækker ud !
Tak for input Håndværker.

Kan det fjernes, vil det forsvinde igen af sig selv, eller vil det se sådan ud for bestandigt?

Jeg undrer mig over at et langt plankeværk opført i trykimp brædder som aldrig har været behandlet ikke har nogen tegn på dette fænomen efter 3 år, men blot er blevet flot gråt. Er det bare held?
Nej det er ikke bare held, vandet løber af dit plankeværk det gør det ikke på din teresse. Og ja vask hele teressen grundigt med en stiv kost og noget grundrens, skyl efter med rent vand, vent til det er helt tørt og så plasker du bare olie på i stride strømme.
( du skal ikke høre efter dit træ hvis det kræver Gori, der findes billigere alternativer der er lige så gode )
Man kan faktisk godt få en god Gori til en fornuftig pris.

http://www.malingudsalg.dk/shop/gori-traeterrasse-88.html

Jeg har brugt den her i Pine til min trykimprægnerede terrasse - giver et pænt holdbart resultat

Men ellers er jeg enig i at der findes andre træbeskyttelsesmidler end Gori til den halve pris, der er lige så gode - selv bruger jeg Morsmaling heldækkende til andet træværk - blot ikke til terrassen - det skal være tynd træolie - og her er Goris specielt god. Har også prøvet noget billigere - holder ikke nær så godt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også