dimensionering af RIOnet/Armeringsnet

Hej, hvordan afgør man hvilken dimension armeringsnet man skal bruge i et alm. 10cm beton dæk til alm. beboelse, og hvornår er det nødvendigt at de er galvaniserede, rustfrie, svejste og hvad der ellers er af varianter?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
galvaniserede eller på anden måde rustbeskyttede net er til beton udendørs eller til bassiner med saltvand osv. Din ingeniør kan dimensionere dit dæk, du skal vel alligevel have regnet på det?
Skrevet af pilehave på 27 aug 2013 09:20
galvaniserede eller på anden måde rustbeskyttede net er til beton udendørs eller til bassiner med saltvand osv. Din ingeniør kan dimensionere dit dæk, du skal vel alligevel have regnet på det?

Det gir god mening med galvaniseret jern til udendørs ting, som du skriver. 

Jeg har ikke tænkt mig at få en ingeniør til at beregne dimensionerne, så hellere bruge lidt ekstra penge på lidt kraftigere jern.
Iøvrigt kan jeg ikke se at den jern man smider i et betondæk har anden effekt end at man kan binde gulvvarmeslanger fast til det og at det vil fordele trykket fra eventuelle tunge indervægge, møbler osv, måske har det også en positiv effekt på eventuelle revnedannelser i betonen, men måske tager jeg fejl?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Armeringen er for at forhindre svindrevner. Men... når du skriver betondæk, mener du så ikke mellem to etager i et hus? Eller mener du terrændæk (det lag beton der er det bærende i stueplan på et hus)

Skrevet af pilehave på 27 aug 2013 09:59
Armeringen er for at forhindre svindrevner. Men... når du skriver betondæk, mener du så ikke mellem to etager i et hus? Eller mener du terrændæk (det lag beton der er det bærende i stueplan på et hus)


jeg forstår din forvirring, jeg har brugt det forkerte term. Det er et terrændæk jeg skal have lavet. Jeg kan godt se at det ville være vanvittigt at lave et betondæk (etageadskillelse) uden at have fat i en ingenør.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fino vino, jamen så er der såmænd ikke så meget at regne på

Jeg ville nok vælge 6 mm rionet og ikke det gængse 4 mm. Mest fordi det er meget nemmere at håndtere (mere stift) og så synes jeg også det er nemmere at gå på, mens man binder varmeslanger fast.
Skrevet af pilehave på 27 aug 2013 10:13
Fino vino, jamen så er der såmænd ikke så meget at regne på

Jeg ville nok vælge 6 mm rionet og ikke det gængse 4 mm. Mest fordi det er meget nemmere at håndtere (mere stift) og så synes jeg også det er nemmere at gå på, mens man binder varmeslanger fast.

ja det kan du have ret i, 6mm rionet it is. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis