Justering af Swedoor inderdør

Hej,

Er der nogle der ved om det er muligt at justere en Swedoor inderdør der allerede er monteret? Dørbladet er efter et halvt år begyndt at ramme karmen på anslagssiden. Kan man trække døren længere over imod hængselssiden? Det er nok kun en halv mm det drejer sig om. Håber ikke at jeg er nødt til at høvle eller skrue karmskruerne ud af den fine nye karm.

Mvh. Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Av den var værre, men lad være med at begynde at høvle af, det er en nødløsning & bliver nemt noget biks.

Prøv at løsne de øverste skruer & tag lidt væk bag karmen (du har formentlig noget opklodsning bag skrueren) og spænd til igen, til du har lige meget luft for oven/neden i låse siden, det løser problemet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hmm, jeg gruer lidt for det. Jeg har ikke brugt opklodsning i siden som sidder i spænd. Jeg har brugt karmskruer med gevind i hele skruens længde. Det var noget værre biks at få karmen monteret fordi muren er af cellemursten. Jeg brugte ikke rawplugs. Men jeg må nok bare prøve efter bedste beskub... Alternativt kunne jeg stemme lidt ud hvor hængslerne er monteret...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis