Skal montere armatur - hvad gør jeg med disse rør?

Halløjsa.

Efter 5 ugers ombygning, er vores badeværelse færdigt.
Vi har fået flyttet rørene til vores armatur længere op på væggen, da vi før havde badekar.
De nye rør smeden har trukket, rager langt ud i rummet, i forhold til de gamle, alt for langt til at armaturet passer på. Hvad gør man ved det? Skal rørene skæres af, og skal der laves nyt gevind, nogle råd?

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror bare smeden har skruet nogle midlertidige stumper rør i, så du havde noget at lave hullerne i fliserne efter og så der ikke kom skidt i rørene. Han skruer dem nok ud igen og skruer nogle eksentriske amatur forskruninger i i stedet.
Nu gider vi ikke tale om hvad der lovligt at gøre selv, vel

Jeg ville få en prof. til at lave det, så bliver det lavet ordentligt.

Jeg lavede det selv i sommerhuset - og det har jeg fortrudt, for jeg er ikke helt tilfreds med resultatet - og de skulle ikke engang flyttes - bare passes til så de passede med den nye tykkelse på væggen ( 15 mm Fermacel + klinker ) - det må jeg have en prof til at kigge på engang

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det her er en af de detaljer jeg selv har forsøgt at udføre 2 gange og erkendt at det er et helvede af frustration, nemmeste løsning er at give den halve time som det tager en vvs'er at montere det - også selvom du synes at du mestrer at lave tætte samlinger med pakgarn og unipak.

Som nævnt kommer armaturet med 2 rør-profiler der hedder excentriske forskruninger. Deres funktion er at styre armaturets afstand fra væggen så det 1) sidder plant fra væggen 2) sidder helt vandret og 3) at den krævede afstand mellem indgangsrørene på armaturet matcher til den krævede afstand mellem udtagene/dåserne i væggen.

Et helt igennem teoretisk tænkt eksempel.....:

- Først passer det så armaturet er vandret men afstanden til væggen passer ikke så derfor går gevindet skævt imod armaturet - forfra.
- Derefter passer afstanden til væggen men armaturet sidder ikke vandret - forfra.
- Derefter passer de 2 ovenstående men så er afstanden mellem enderne ikke rigtig ift armaturet - forfra.
- Unavngivet antal forsøg på at matche ovenstående - forfra.
- To af ovenstående spiller 100% og en af de andre spiller 95% og så er det ikke tæt når du sætter tryk på vandet - forfra IGEN.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis