Liebherr køl- m. biofresh zone iser til

Over ca 1 -2 dage efter jeg har haft køleskabet slukket og "optøet" er der nu begyndt at danne sig is igen.

Isen løber ned langs siden fra en rist i øvre halvdel af skabet og ender på skillepladen mellem 0 zonen og det alm. område.

Her samles der over længere tid mere og mere is som så skubber til skillerummet og til sidst blokerer døren så den ikke lukker tæt.

Køleskabet er 4 år gammelt og hedder Leibherr IKB 3550

What to do...?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være temperaturen, der står for lavt eller termostaten der er ude af trim.

Læg et termometer ind i køleskabet og check temperaturen. Er den for lav så stil set-punktet lidt op.
Der skal ikke ret meget til før der dannes is i den såkaldte 0-zone. temperaturen dernede bør ikke komme under +1ºC

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg kender ikke det pågældende skab, så jeg skal ikke side det med sikkerhed.

Hvis den har en fordamper på bagvæggen, så vil der falde kold luft ned langs denne, og så har vi misseren.

En ting er dog sikkert. Der hvor isen er og hvor den bliver dannet er temperaturen under 0ºC

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er kendt problem på Miele og Liebheer skabe med nulzone. Der skal skiftes 3 stk følere, og muligvis en flamengoplade, da denne kan være hævet op pga is og fugt og dermed blokere for korrekt luft cirkulation.
28 nov 2013 19:52
Det er kendt problem på Miele og Liebheer skabe med nulzone. Der skal skiftes 3 stk følere, og muligvis en flamengoplade, da denne kan være hævet op pga is og fugt og dermed blokere for korrekt luft cirkulation.


Hej

Hvor får man fat i den slags stumper?
Annonce
Hej.
Har selv et Lieberr, og min erfaring er, at det er meget følsomt overfor hældningen i forhold til lodret. Den mindste hældning forover, og der er vand på alle hylder.
 Tilisning er normalt et tegn på utæt lukning, så start der.

mvh

 varmetossen

Har kørt upåklageligt i 2-3 år men problemet bliver ved med at være der
Hej.
Lidt filosofi: Den var ikke i stykker igår, så den må også køre idag.
Det er ikke altid tilfældet.
Der er sket en forandring i dit køleskab, og opbygning af is antyder falsk luft og døren er den første mistænkte.

mvh

 varmetossen

Som sagt er det et kendt problem, er det et Miele skab hedder føleren hos 7023112? mener jeg! og der skal bruges 3 stk. Og da Liebherr laver Mieles skabes er det sandsynligvis samme føler.
Klaus Lundstedt -> Min udtalelse gik på at der var blevet skrevet hans køleskab ikke kunne tåle hældning væk fra vater - og da jeg vil vurdere at gulvet ikke er synket sammen eller lign. er der ingen ændringer at spore der.

GNCNO5 -> Sætter stor pris på dit råd, men mangler lidt info om hvor jeg kan købe den pågældende føler

På forhånd tak

Karsten
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis