Viktualierum - klimadør?

Hej,

Jeg er ved at opsætte et lille viktualierum på 4m2 i min nye fuldmurede garage.

Garagen er isoleret med 100mm i området over viktualierummet (garagen i øvrigt fra 100-225mm i loftet).  Isolering i vægge og gul er efter standard.

Der er meget lunt i garagen nu og jeg tænker om jeg skal købe en klimadør i stedet for en alm. celledør. Viktualierummet er i vægge isoleret med 50mm. Beklædning er 1 stk. OSB plade samt et lag gips.

Jeg har tænkt at have en mobil aircondition/noget køling i viktualierummet, men ved ikke.

Jeg kan stadig nå at lægge +50mm isolering i rummet også i loftet så dette er oppe på 150mm.

Hvad tænker i om ovennævnte?

Hilsen Torben

PS: en klimadør er jo noget dyr, men jeg vil gerne lave det korrekt og godt fra starten af...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan nå at lægge mere isolering, så er det bare med at gøre det nu!

Mht til dør, så skal du overveje om udgifterne til døren kan opvejes af udgifter til den mobile aircon.
Den billigste energi er den man ikke bruger.
Derfor sæt mest mulig isolering i. Kan celledøren ikke isoleres med en flamingo plade på begge sider f.eks.?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

I et tilsvarende rum, satte jeg 2 alm døre i, for at opnå "isolering"
Jeg har ikke nogen AC og det bliver noget lunt hen på sommeren, i dag 20 grader i toppen af rummet.
Temperaturen udvikler sig dog langsomt pga af den kraftige isolering, og det er det jeg har mest brug for, da rummet primært bruges som "vinkælder"

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis