Højde på strøer

Hej

Jeg har brækket et gammelt solidt plankegulv op for at isolere og støbe gulv.

Hvor meget plads skal jeg beregne til strøerne under selve gulvplankerne,- eller spurgt på en anden måde. Hvor høje er sådanne strøer/hvad bruger man til det?

Mvh Jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må jeg spørge hvorfor du vil lave gulv på strøer? Det er en noget dyere og tidskrævende løsning, og normalt kun noget man bruger i etageejendomme hvor der er krav til trinlyd.
Hvad gør du med gulvvarme, hvis du skal have det?
Fordi jeg skal lægge det gamle plankegulv igen, og det er ikke nødvendigvis 100% lige tykke planker. (100 år gammelt vil jeg tro). Det skal vel også fæstnes på en eller anden måde. 10-15 strøer kan vel ikke koste alverden. Det er 40m2 gulv
Nu plankerne er så tykke som de er, så vil de isolere en del, og det vil være et minus mht gulvvarme. Så jeg sætter radiatore op som backup,- får derudover en masseovn hvis alt går efter planen..

mvh jan
Jeg brugte spærtræ til gulvstrøer, de er nemme at arbejde med, hvilken dimension du skal bruge afhænger af understøtningen.
Du kan jo også bruge Kerto strøer, hvis højden skal være begrænset.

Jeg lavede gulvvarme med varmefordelingsplader, 22 mm gulvspånplader, samt laminatgulv, det virker rigtig fint.

Som her dog med selvbærende varmefordelingsplader, så ingen forskallingsbrædder-
Tak fr input Jens

Jeg kan selv bestemme højden, da jeg er ved at grave ud, og jeg skal bruge tallet til at regne ud hvor dybt jeg skal grave.
Jeg laver som sagt ikke gulvvarme. Vi har et lignede trægulv i et andet lokale hvor der ikke er gulvvarme og det føles ikke koldt. Jeg vil gerne have muligheden for at kunne justere varmen hurtigere end man kan med gulvvarme. Desuden så skulle masseovnen gerne kunne klare langt størstedelen af varmebehovet. Det er kun hvis den har været slukket at vi vil bruge en anden varmekilde.
Jeg fandt den her side. Jeg tror den nogenlunde giver svaret jeg behøver
http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=62

mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis