Hej: Jeg har lige registreret mig her på LDS, og vil lige komme med en kommentar.
Jeg har de samme AGA ventiler/termostater i mit hus som er bygget i 1977, og har haft det problem, at termostaterne er lavet af plastic, nogle af dem er gået fast, et par er knækket, som jeg så måtte lime m.m.
Så igennem længere tid har jeg søgt en løsning, så der kunne sættes nye termostater på de eksisterende radiatorer, men tilsyneladende kunne ingen hjælpe.
Min vvs installatør mente den eneste løsning var at sætte nye radiatorer op i huset, (jeg kunne nærmest se dollar tegnene i øjnene på ham), jeg har også forespurgt i flere vvs forretninger, svarret har nærmest været det samme.
Løsningen fandt jeg på internettet i Sverrig, her kender man AGA ventilerne og de har en løsning, der er simpel og virker, til en fornuftig pris. Løsningen kan monteres uden indgreb i systemet. Her er det jeg valgte:
http://www.evbutiken.se/mma-radiatortermostat-mtw-med-adapter-till-aga-tp
Det er bare skønt, at have styr på hvor varmt, der skal være i de forskellige rum, uden at skulle justere på fyret hele tiden.
Anton