Opklodsning af Rio-net

hej, er ved at planlægge de forskellige processer i et fundament støbnings projekt.

Egentligt havde jeg tænkt mig at benytte plastic fødder (elefantfødder eller kejserkroner, folk kalder dem alt muligt) til opklodsning af rio armerings nettet i gulv konstruktionen, men en kammerat sagde at han havde benyttet sådan nogle afstandsskinner i stedet, da det var nemmere.
Er der nogen der kender dem? og hvad hedder de, og hvor kan man få dem henne?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke huske hvad de hedder, men de fører dem i Stark.

Med venlig hilsen

Anders

tror nok de hedder A-lister
Jeg har købt dem ved Bygma, der hedder de, AL-Liste Iso 20/1 a 200cm Best.nr. 5010 9673350
har stripset dem til rio nettet fungere ganske udemærket. OG NEJ er ikke ansat i Bygma

Steen
super.. så blev det afklaret, har længe tænkt over hvad de mon hed og hvor de kunne købes henne. tak for hjælpen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Husk at vende dem rigtigt....... Altså med U-åbningen opad 

Hundefar

Skrevet af hundefar på 29 aug 2013 08:33
Husk at vende dem rigtigt....... Altså med U-åbningen opad 

ja det skal jeg nok.
Det lyder som om du har erfaring med dem, er de stærke nok til at man kan gå rundt på det opklodsede rio-net, uden at de bliver flade? ( det går jeg ud fra at de er, men jeg spørger alligevel ) 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg brugte 50 mm. AL lister og de lå med ca. 1 meters mellemrum. Årsagen til at jeg brugte 50 mm. lister var at jeg skulle have 14 cm. flydebeton i garagegulvet. Man kunne godt gå på rionet/liste, men det var ikke nogen god fornemmelse. De steder hvor vi skulle køre ind med trillebør havde jeg yderligere understøttet med 50 mm rundeller som jeg havde lavet af en glasfiber flagstang jeg havde skåret i små stykker til formålet. Men det er ikke nogen god fornemmelse at gå på blandingen af flamingo, lister og rionet og jeg vil da anbefale brug af træplader så du fordeler trykket.

Hundefar

Skrevet af hundefar på 29 aug 2013 09:12
Jeg brugte 50 mm. AL lister og de lå med ca. 1 meters mellemrum. Årsagen til at jeg brugte 50 mm. lister var at jeg skulle have 14 cm. flydebeton i garagegulvet. Man kunne godt gå på rionet/liste, men det var ikke nogen god fornemmelse. De steder hvor vi skulle køre ind med trillebør havde jeg yderligere understøttet med 50 mm rundeller som jeg havde lavet af en glasfiber flagstang jeg havde skåret i små stykker til formålet. Men det er ikke nogen god fornemmelse at gå på blandingen af flamingo, lister og rionet og jeg vil da anbefale brug af træplader så du fordeler trykket.

hvad tykkelse rionet brugte du? kan du huske det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis