Opvarmet vandkar

Hej venner.

Jeg er i gang med at lave et kar i laden til nogle vand eksperimenter jeg skal have udført.

Mit problem består i, mit kar indeholder 500 liter vand, og hvis det her lykkes bliver det nok nærmere de 2000.

Men ang. det på 500 først. 

Hvor finder jeg en billig måde at holde vandet på en temperatur på 28-30 grader i den tid jeg arbejder med det og som ikke tager 3 uger at varme op.

Har tænkt på: akvarie varmelegeme, dypkoger (industri, temp reguleret), vandvarmer.
Men er nok ved at indse at måden at gøre det på er med noget der er lavet til at kontrollere vandets temp. i sådan et miljø.

I første omgang laver jeg bare et kar med noget flamingo isolering og bassin folie, så det skal kunne dyppes ned i det.

Min fremtidsplan er et rustfrit kar med temp. styring, men det er kun hvis det her kan lykkes så jeg kan se om mine vandeksperimenter lykkes

- Mvh. Carsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grundig isolering, inklusive et låg at lægge over, når der er mulighed for det.
Jo mindre varmetab, desto letter er det at holde en konstant temperatur.

jeg har ikke noget godt bud på, hvordan du kan komme til at tilføre den energi (varme) der tabes.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

det forstod jeg ikke?

jeg prøver lige at omformulere:

Hvilken måde er bedst at bruge, når jeg skal opvarme vandet til 28-30 grader. Jeg skal blot bruge vandet i den temp. ca. 1 dag om ugen.

Jeg skal bruge et system der kan varme vandet op til den temp og holde det der så længe jeg arbejder med det.

- Mvh. Carsten
Du skal bruge ca. 6 kWh for at hæve temperaturen 10ºC i de 500 liter vand.

Du kan trække 2200W fra en fase / stikkontakt, så et varmelegeme a la dem man bruger i elkedler vil være knap tre timer om det. Eller ca 16 minutter pr grad.
4 dyppekogere a 500W giver næsten det samme.

Har du mulighed for to faser vil det dobbelt så hurtigt.

Når det kun skal bruges en gang om ugen vil det nok være den billigste måde. Oliebrændere etc vil blive for dyre i anskaffelse og etablering.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det lyder som en industri dypkoger er sagen så

så tillægsspørgsmålet: Når jeg så skal lave det kar (stål) hvor får jeg så det varmelegeme jeg kan indbygge der er elektronisk reguleret?
ved de er på mange industri kar, men lige hvor de fås ..

- Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis