Dårlige makita batterier - brænder af

Hej alle lds'er

Jeg har altid været meget pjattet med makita, men nu indenfor de sidste 3-4 mdr er 2 af mine 3 makita lion batterier stået af. De er godt nok mere end 2 år men ja ja- en maskine til den pris og af den "kvalitet" skal vel kunne holde mere end 2 år. 

Batterierne har siddet i deres respektive maskine uden at være i brug og ud af ingenting vil de ikke lade op igen. Som makitas kundeservice skriver, så kan et cellerne i batterierne godt "dø ud" - COME ON MAKITA - SPÆNDE HJELMEN.

Bare lige en advarsel til jer derude.- overvej andre produkter- udskiftning af batterier ret ofte bliver for dyrt i længden.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er nu god nok med at de ikke kan holde til det, ligeledes er de heller ikke meget for at komme ned under 10% af kapaciteten

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Jeg har personligt ikke selv oplevet problemer med Makitas batterier.
Men på mit arbejde har vi døjet lidt med Metabo Li-ion batterier, hvor de kun har holdt få mdr.

Jeg ved at Milwaukee også har døjet en del med deres tidligere Li-ion batterier, men at det vist er fixet nu. Dewalt kan heller ikke se sig fri.

Jeg tror man skal op og give noget mere for el-værktøjet for at få større driftsikkerhed på batterierne. Men så taler vi Hilti eller Festool, og så er prisen også en hel anden.
Når nu holdbarheden er dårlig på de originale batterier - er der så nogen der har erfaring med de uoriginale?

De kan jo købes på ebay helt ned til 250-300 kr.?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.



Jeps, jeg har et originalt og et uoriginalt Makita batteri. Altså den nye 18v li-ion model. Ingen forskel i ydelse der. Eneste minimale forskel der er, er at det uoriginale batteri går lidt strammere i laderen end det originale. Men det er også alt.

Jeg ved i øvrigt ikke om der er forskel på de uoriginale batterier der tilbydes.
Jeg har handlet hos www.prishammeren.dk - Hvor der altid ydes en helt fantastisk service. De uoriginale batterier sælges godt nok ikke til 250,- stykket. Men stadig væsentligt billigere end de originale.
Annonce
jeg er også med på Metabo lion batteri, og er bestemt heller ikke imponeret.
Det er sådan en der får mig til at savne min afdøde Dewalt 18v

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Nu skal man ikke tage fejl af Metabo. De laver super lækre 230v maskiner, hvis man spørger mig. Jeg har en 1100 watt boremaskine, som bare kan arbejde. Men jeg vil dælme ikke røre der akku-værktøj med en ildtang, hvis jeg kan blive fri :-)
Helt enig Tomder
Jeg klager bestemt heller ikke over min vinkelsliber fra Metabo

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Både på arbejde, og der hjemme bruger jeg Makita med 18 volt 3 ah li-on og har aldrig oplevet problemer.
Jeg har hørt, at frost skulle kunne ødelægge batterierne, men ved ikke om det har noget på sig, fik det at vide af en montør, som havde problemer med Hilti batterier, det var den besked Hilti havde givet han.

Jeg har dårlig erfaring med Metabo, dog ikke batterierne
Jeg har en Metabo Powermaxx 10.8 v den har fra ny haft så meget slør i lejet ved borepatronen, at den ikke dur til finere bore arbejde. (det er en gevinst)
På mit tidligere arbejde havde vi en del Metabo vinkelslibere der brænde af, 125mm med blød opstart.
På mit nuværende har vi en 230 volts Metabo, den kan intet trække, åbenbart en kobling der skrider, for motoren køre fint nok. 
Kobling?

Der er mig bekendt ingen kobling i en vinkelsliber. I hvert fald ikke dem jeg har haft adskilt. Det er bare motor direkte på tandhjul.

Men måske tandhjulene er ved at være slidte?

Underligt egentlig, for jeg sværger nu ellers til Metabo 230v vinkelslibere. Synes de hører til i den bedre ende.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis