Stikkontakt m. afbryder parralelforb.

Er der nogen der kan give et bud på et diagram over tilslutning på dette?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forbind sort til sort, blå til blå og gul/grøn til gul/grøn.

fase
hvorefter den knalder sikringen!
Du bliver da nødt til at forklare lidt mere om den ønskede funktionsmetode???

Jeg har vedhæftet hvordan du eks. kan tænde en stikkontakt på afbryderen..

http://billedeupload.dk/?v=5tK6O.jpg
Tak for svaret.
A og B er vådrumsstikkontakter m. afbryder. Dem ville jeg gerne forbinde til hinanden .
Skal det forstås sådan at 1 og 3 er afbrydere og 2 og 4 er stikkontakter? Hvor kommer de farvede prikker og bogstaverne fra? Er det eksisterende ledninger?

Hvad ønsker du at opnå ved at forbinde dem til hinanden? Skal afbryderne kunne afbryde begge stikkontakter?

Og endelig, hvad er en vådrumsstikkontakt? Har du et link?
Annonce
Don't feed the Troll
Ikke forstået. Jeg spørger for at hjælpe.

Der er stor forskel på at forbinde en 1-polet afbryder og en 2-polet. Din tegning kunne godt tolkes som det er en 2-polet - det er derfor jeg spørger om hvor farverne og bogstaverne kommer fra.

Tidligere blev 2-polede afbrydere brugt i vådrum, og din tegning opfatter jeg som du har en eksisterende installation, som du ønsker at udvide med en ekstra stikkontakt. Derfor spørger jeg om hvilken type afbryder du har, for at finde ud af om det er en 2-polet afbryder i en gammel installation.

Du har ikke svaret på StenKrogs spørgsmål om den ønskede funktionsmåde. Derfor spørger jeg ind til, hvad du ønsker afbryderne skal kunne. Det kunne jo være en korrespondance tænding du ønsker.

Jeg skal indrømme, at jeg læste "ville" i dit indlæg over mit som "vil", og derfor ikke troede at du havde fået løst dit problem.

Jeg skal beklage at jeg brugte min tid på at forsøge at sætte mig ind i din problemstilling, og stillede opklarende spørgsmål for at hjælpe dig. Det skal ikke ske igen.
der mangler en del info, men ud fra det du skriver og din tegning skal det formodentlig forbindes som vist på min tegning. MEN!! du skal huske at sådanne tinge skal udføres af aut elektriker (det skal jo nævnes )

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis