Perkins 4-107 opdatering :-)

nå endelig ser det ud til jeg er ved at få styr på den motor, som nogle nok husker bøvlede jeg med at den pressede kølevandet af.

for at få styr på den har jeg nu mere eller mindre total renoveret den (arh ik helt men der er lavet meget)
for sådan lige at remse op.

toppakning udskiftet
starter renoveret
varmeveksler renset
motor malet (den trængte)
termostat udskiftet til marine termostat.

da det ovenstående var gjort tænkte jeg NU! virker den, men ak nej
men så i dag hapsede jeg lige kølerdækslet fra en gammel Nissanpatrol jeg har på lager bare for at prøve, det er jo der vandet kommer ud når det kommer.
og vupti tadaaaaaa sørensme om det ikke lige gav det sidste, 2 timers kontinuerlig drift både i havn og på havet, og alt vandet var stadig hvor det skulle være

"men hvad så med alt det andet du har lavet, var det forgæves? " nej for toppakning var brændt, og starter var træg.

så nu starter og spinder den som en mis

meeeeen man skal ikke blive for kæk, efter at have tullet rundt omkring ved Boderne havn og jeg kom ind og skulle lægge til ved min plads, dælme om gearet ikke lige skulle spille smart *suk* det er dog nok bare en justering, men jeg havde ikke lige min umbracko nøgle med så det må blive en anden dag

så alt i alt har jeg lært en hel del mere om disel maskine og kølesystem end jeg havde regnet med

nå jo en sidste ting, er der nogen der har erfaring med at bruge kilrem med kevlar på både? min har en tendens til at slide remmen, jeg har rettet de skævheder der var til at rette men den gumler stadig på remmen, så tænkte jeg at en rem ala dem man bruger på havetraktore må være velegnet da de jo er lavet til at kunne arbejde

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også