Raslen fra undervogn, jeg blir SINDSYG !

Hej.
Jeg har en Peugeot 307 SW 2.0.
Den har en raslen fra undervognen der driver mig til vanvid.
Lyder er som hvis 2 plader fra varmeskjoldet sidder tæt og rasler mod hinanden.
Den har fået ny udstødning og jeg har været nede under og kigge mange gange.
Varmeskoldene sidder fast og det er ikke dem der rasler.
Det er når bilen når nogle bestemte omdrejninger det begynder.
Har prøvet at ligge under mens konen gir gas, i frigear selvfølgelig  Men uden held. Jeg kan bare ikke finde det.
Er der nogen der har et råd, eller har prøvet det selv ?
På forhånd tak

The day you quit is the day you lose.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah prøv at hive dine hjulkapsler af og se efter om alle møtrikker sidder hvor de skal, det er hørt før at det er der lyden kommer fra.
Hej.
Du skal ikke gi op. Der er en plade et sted, der kan rasle selv eller kan røre noget, formodentlig udstødningen, under drift.
Motoren vrider sig under belastning og tager udstødningen med sig, så dette kan du ikke simulere når den holder stille.
God søndag

mvh

varmetossen

Det er ikke hjul, de har været af nogle gange på det sidste.
Det er som om det kommer når jeg har kørt nogle minutter, altså at motoren/udstødningen bliver varm.
Synes det kommer fra et sted oppe ved minifolden, eller oppe mod motoren, men der kan jeg ikke komme til .
Men fejler skal djævlme findes NU !!

Hvis lyden er kommet efter skifttet af udstødningen er det formodentelig fordi et af rørene eller potterne rammer karosseriet. Normalt plejer det at give meget kraftig lyd i kabinen. Det er dog før set at en samling ikke er spændt ordentelig sammen og det kan også lave underlige lyde ved visse motoromdr. når rørene glider frem og tilbage i hinanden.

Ellers prøv og kigge efter glemt værktøj og metaldrikkedunke.

Men hvad med at konsultere mekkeren, der har monteret udstødningen og reklamere. ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Løs indmad i katalysatoren eller en af potterne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

Jeg tænker også katalysatoren. Men ikke løs indmad, nærmere det varmeskjold der er omkring kat'en de sidder løst.
Det var i hvert fald tilfældet med min bil. Der raslede det også så underligt. Indtil jeg fandt ud af at det skyldtes dette varmeskjold.
Skrevet af Chr. på 25 aug 2013 11:12
Løs indmad i katalysatoren eller en af potterne.

Chr.

Hvis du ikke kan se noget nogen steder tror jeg også at det kan være noget indmad eller lignende i lydpotten..

Har prøvet det selv, og det er til at blive idiot af at ikke kunne finde ud af hvor problemet er

Mvh Mærsk

Den har fået helt ny komplet udstødning, inkl katalysator. Kan der virkelig sidde noget løst indeni en ny ?

Ja, desværre.. fabrikationsfejl kan jo altid ske..

Mvh Mærsk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis