Mtd 501 havetraktor , problem.

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg har et problem med at den kører ufatteligt langsomt, selvom den står i højeste gear og højeste "fart"..

Har klodset den på og hjulene drejer ikke meget rundt,

Den kører langsommere end jeg kan gå i lavt tempo.. , det er nr traktoren er sat til højeste gear/fart.

Nogle som måske man hjælpe?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

52 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En havetraktor er ingen hurtigløber, topfarten ligger vel ca. på 5-10 km/t.
Tager motoren nok o/m ?
Måske den ikke går i det høje gear?
jeg har for nyligt lavet en mtd for en bekendt.
Den havde lidt af samme problem, hvilket dog kunne afhjælpes et stykke tid ved at løfte op i koblings pedalen.
Det var Drivremmen der var slidt, og derved ikke kunne trykke remhjulene helt ud.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Je__ns hvis jeg havde dræber snegle Villemoes kunne nå ar flygte..

Neuwerk hvad hjælper det at løfte OP i koblingspedalen?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Lyst
På en del havetraktore sidder der nogle remhjul som som klemmes sammen og derved giver en højere gearing.
hvis remmen er slidt eller koblings fjederen ikke stram nok, vil denne gearing ikke ikke fungere ordentligt.
link til omtalte rem hjul http://www.texas.dk/g/p/1134-1769-03/0/600/remskive.jpg

Ved at løfte i koblingen strammes der lidt ekstra i remmen, og man kan derved finde ud af om det er der den er gal.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hvis det så hjælper hvad er problemet/løsningen så?

Men hvis det ikke virker hvad er alternativet så?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
hvis det hjælper er det højst sandsynligt drivremmen der er slidt og derved blevet smaller.
Hvis det ikke hjælper ville jeg lægge opmærksomheden på enten motoren eller bagtøjet, dog motoren i første omgang.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Neubert baghjulene drejer kun lige rundt når jeg klodser den op og der skal intet til for at holde baghjulene så de ikke drejer rundt mens den er klodset op, så ved ikke om det er bagtøjet og hvad det man være? Fordi den trækker, når beg sidder på den men er bare ufattelig langsom..

Be Smart - Not Stupid..

det lyder mest af alt til at det er drevdelen altså, remmene

Mvh

Lige et lidt bedre billede af omtalte rem hjul, det midterste hjul skal kunne bevæges uden videre modstand.
remhjul

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg prøver at hive op i bremsen/koblingen.. Så ser vi efter en forskel - smider et svar ind om 2mim

Be Smart - Not Stupid..

Det gav ikke rigtig nogen effekt men kan se det ene hjul kører meget hurtigere rundt end det andet og der er mere træk i det ene når jeg prøver at stoppe hjulet med fingerne..

Men at trække bremsen/koblingen mere op/tilbage giver ikke en effekt jeg kunne se..

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis