Mtd 501 havetraktor , problem.

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg har et problem med at den kører ufatteligt langsomt, selvom den står i højeste gear og højeste "fart"..

Har klodset den på og hjulene drejer ikke meget rundt,

Den kører langsommere end jeg kan gå i lavt tempo.. , det er nr traktoren er sat til højeste gear/fart.

Nogle som måske man hjælpe?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Dumt spørgsmål måske.
Men er det almindeligt manuelt gear? Hvordan virker de andre gear? Er du sikker på den rent faktisk går op i højeste gear?
Hvis maskinen har 5 eller seks gear frem og et bakgear, så vil et gæt være at remmen mellem motoren og gearkassen ikke bliver strammet ordentelig op når du slipper koblingen. Det kan du nemt kontrollere ved at skubbe modsat af køreretningen, da maskinen så skal stoppe sin fremdrift.

Hvis du ikke kan stoppe den skal du nok kigge på forbindelsen mellem gearstangen og gearkassen for den kan komme helt op i højt gear. Kan du overhovedet få den i bakgear ?

Har du ikke en manual kan den formodentelig findes her: http://www.mtdeurope.com/Corporate_Manuals.aspx  Grunden til jeg skriver formodentelig er, det ikke er nok med 501. De kræver et 11 cifret modelnummer som jeg i sagens natur ikke kender.

PS. Du kan sagtens stoppe et af hjulene på trækakslen når den er løftet, med en finger, da der sidder et diffrentiale i bagtøjet. Hvis ikke, kan du ikke dreje skarpt uden at omdanne din plæne mere eller mindre til en pløjemark, da det yderste hjul "går" flere omdr. end det inderste.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.

Gear 3(virker 80%) af tiden, 4-5-6 virker.

Bakgear virker.

Nitter jeg har følgende:

Lot/model: 138-501-675/E248G

Serial nr: 35-022-4344

Håber det hjælper..

Jeg prøver at hoppe ud og skubbe den baglæns i fremad drift.

Be Smart - Not Stupid..

Hej.

Jeg kan ikke stoppe den når den kører fuld "fart" vejer alligevel 90kg så lidt kraft må jeg have :-)

Be Smart - Not Stupid..

Tomder, hvordan tjekker jeg dette? Er ikke så teknisk, sidst jeg rodede med motorer som dette, var på scootere for 6-8år siden =)

Be Smart - Not Stupid..


Det slog mig lige at hvis du ikke kan holde den, så må det være okay. Ellers ville akslen bare stå og rotere i navet.
Men det er også nemt at se hvis du løften den op, og et af hjulene kan rotere frit, selvom den står i gear.
Tomder, det tror jeg de begge kan.. altså rotere selvom den står i gear..

Be Smart - Not Stupid..

Jeg har filmet en lille film af farten på den, måske den kører så hurtigt som den er sat til, det er jo en gammel maskine, dog er det bare underligt at 1 og 2 gear ikke virker..

http://www.youtube.com/watch?v=RU41kKfwj2c&feature=youtu.be

Be Smart - Not Stupid..

Hovsa mit link duer ikke. Prøv dette:  www.mtdeurope.com/Corporate_MTDinEurope.aspx  Vælg manuals og gå ned til "Lawn tractors with petrol engine (all brands except CubCadet!)" . Så taster du dit modelnummer ind selv, da jeg ikke evner at linke til manualen direkte.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis