Sætning af Stoplebærer/Stolpesten ?

Ohøj der.

Nogen der kan svarer på om hvilket underlag (sand/grus/småsten) jeg kan bruge til at justere stolpebærer ovenpå ?

Havde planlagt at grave nogle passende huller i jorden sådan 60/90cm ned og fylde bunde med noget materielle så jeg kan få sat stolpebærerne så præcist som muligt.

Men er blevet meget i tvivl om f.eks. sand med tiden vil forsvinde og skabe hul under stolpebærerne.


I am so full of it.....

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor skulle det forsvinde hen ? Du ska fylde grus i bunden og sætte stolpestenen ned til den højde du vil have. Fyld så groft grus og småsten ned langs siderne en tredie del op, stamp det grundigt fast, nok en tredie del som du giver samme behandling o.s.v. Afslut med 10 cm muld.
det er super vigtigt at du stamper gruset rigtig godt, så det ikke sætter sig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det mest fordi jeg har noget sand stående og ikke noget stabil grus osv. Vil jo gerne sparer hvor man kan, men helst uden at lave nogle 'godt nok' opgaver

Endnu engang tak for de gode svar, det er super fedt! Vi har gammel havbund af ler 50-80cm nede i jorden, så jeg tror det bliver noget med at justerer dem på stampet sand (det noget forholdsvis groft sand).


I am so full of it.....

jeg vil tro at hvis du vander sandet lidt så kan du stampe det med en enden af en stor hammer, eller enden af en stolpe, så er det sikkert fint nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis