Geonet til erstatning for bundsikringsgrus

Jeg skal have lavet en 40 m lang indkørsel med fliser, og som jeg har hørt det, skal der først bundsikringsgrus, dernæst stabilgrus og så afrettergrus under fliserne. Nu har en gartner givet tilbud på en løsning, hvor han vil bruge geonet som erstatning for bundsikringsgruset. Det giver selvfølgelig mindre jord, der skal graves af, men hvad siger I kloge hoveder på LDS? Er det en holdbar løsning? Bundsikringsgruset dræner jo også, ikke sandt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så vidt jeg ved skal bunden laves ordenligt for at det ikke skal sætte sig. nettet ligges ovenpå bærelaget som laves af stabilgrus. Har ikke hørt om hans løsning før. Tror det er noget juks det andet, det tør jeg ikke binde an på.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Det lyder ikke som en optimal løsning!

Jeg har selv lige været turen igennem med vores indkørsel på 46 meter.

Først gravede vi 50 - 60 cm. Jord af, herefter fik jeg to store læs med gamle betonsten/fliser som vi fordelte i hele indkørslen. Her efter bundsikringsgrus vibreret godt med en 475 kg. Pladevibrator. Herefter stabilgrus med dit net i. Også afretter grus og din belægning.

Her et år efter ligger samtlige 210m2 jeg lagde stadig fuldstændig plant som et billardbord.

Det er vigtigt at din gartner udfører opbygningen af din indkørsel ordentligt og ikke springer over hvor gærdet er lavest!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis