Brændeovns HJÆLP

Hej

Er der en der kan anbefale et par gode brændeovne?
Jeg ved absolute intet om brændeovne men jeg har nu besluttet at købe en alligevel i år da vi nogen gange lige mangler et par grader i stuen.
Men der findes jo et hav af hjemmesider med både billige, dyre og mega dyre.

Så lidt hjælp fra en kender vil jeg blive rigtig glad for

f.eks hvad er forskellen på en danfire og en hvam udover prisen?

på forhånd tak
jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Ja, det kan du bruge meget tid på at køre rundt i.
Sidst vi skulle bruge en, købte vi en Viking i Bauhaus. 5 kw, tror jeg. Fin lille ovn med glaslåge, rudeskyl, god betjening, og jeg tror vi gav under 4000.- og den har fungeret helt tilfredsstillende.

mvh

 varmetossen

Belært af min egen erfaring, vil jeg indskyde at I bør undgå, at købe for stort. For man vil ofte fylde brændkammeret og derved få det alt for varmt i rummet. Specielt har jeg problemet, når jeg genfyrer i den varme ovn.

Måske er en lille pillebrændeovn et alternativ, da den giver (tror jeg) en mere jævn varmeafgivelse.

Første hus nogensinde. Fra 1912. Regner med at være færdige om ... dum dum de dum, tjaah....
Skrevet af Jesper pilgård på 24 aug 2013 00:18
Hej

Er der en der kan anbefale et par gode brændeovne?
Jeg ved absolute intet om brændeovne men jeg har nu besluttet at købe en alligevel i år da vi nogen gange lige mangler et par grader i stuen.
Men der findes jo et hav af hjemmesider med både billige, dyre og mega dyre.

Så lidt hjælp fra en kender vil jeg blive rigtig glad for

f.eks hvad er forskellen på en danfire og en hvam udover prisen?

på forhånd tak
jesper

Du skal finde den/de lokale brændeovnsforhandlere og forklare dit behov og se på hvad de kan foreslå. Når du kender dit behov kan du vælge hvad og hvor du vil handle. . .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis