Peugeot komfortflash (3xblink)

Hej med Jer!

Jeg har fået en Quickflash gratis, der er et modul, der selv blinker tre gange, når man blot puffer til blinkerarmen.

Jeg skal have den monteret i min Peugeot 306 1,4 fra 1999, men jeg har ikke så står viden om, hvordan et blinkersystem virker i en bil og har derfor svært ved at få det monteret.

Quickflashen har fem ledninger:
Rød - 12v+
Brun - stel
Grøn - skal sættes på ledningen i bilen, der går fra blinkrelæ til blinkerarm
Hvid - på ledning til venstre blinklys (+ antager jeg)
Sort - på ledning til højre blinklys (+ antager jeg)

I min peugeot har jeg tre ledninger, der går fra blinkrelæet. Én der går fra relæet til blikerarm (lilla), én der er gul og én der er brun. 

De to sidstnævnte ved jeg ikke hvor går til - er der nogle der kan svare mig på det eller svare mig på, hvor jeg finder ledningerne gående til hhv. højre og venstre blinklys?

Pft.
Hilsen Mass
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det nemmeste er at afmontere afdækningen rundt om kontakterne på ratstammen.
der kan du finde alle 3 ledninger som du skal bruge højre & venstre blink må du finde med en prøvelampe på afviserkontakten og den mellem blinkrelæ og kontakt kender du jo farve og nummer på - så det er bare at gå i krig - ellers må du på biblioteket og låne Haynes reperationsbog til din bil - der er normalt ret gode ledningsdiagrammer i dem - de andre ledninger på blinkrelæet du spørger om er stel og plus !
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej,
Mange tak for svar

Du har fuldstændig ret, Polobjørn, løsningen var at få skaffet en Haynes Manual, finde det korrekte ledningsdiagram, parre ledningsfarver sammen, en prøvelampe ind over og så ellers igang med loddekolben - ingen ben i det.
Tak pejle mig i Haynes-retningnen - den ville jeg ikke have kunne klare mig uden

Til andres info valgte jeg at montere styringsenheden bag haveriblinkkontakten, da der dér var tilgang til alle ledninger, jeg skulle have gang i.

Tak,
Mvh Mass

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis