Jeg må sgu lige dele en lille glad historie, som ikke har noget at gøre med at lave ting selv.
I går var min søn og jeg ude for at kigge på store maskiner. En rigtig drengebeskæftigelse, og her i høstsæsonen er der jo optimale forhold, ikke mindst med mejetærskere. Det er jo en fantastisk konstruktion med masser af mekanik i.
Vi fandt en mark, hvor de var i gang og stod og kigge på kæmpemaskinen da landmanden kom forbi. Vi fik en lille snak om kornpriser, høstudbytte osv, og så siger han pludselig, at vi bare kan hoppe op på maskinen, når den kommer her op til enden næste gang. Den slags tilbud må man ikke lade gå fra sig, så vi takkede pænt ja.
Op på maskinen og ud at køre. Mejetærskermanden var en sjældent set fin fætter. Glad for maskiner, glad for børn og vild med at fortælle om alverdens sjove ting. Vi endte med at tilbringe 4 timer med at køre rundt sammen med ham. Vi fik lært en masse om raps, maskiner, høstteknik og alt muligt andet. Det var simpelthen så spændende og hyggeligt.
Det er simpelthen fantastisk, at man kan møde en mand som ham, der synes det er alle tiders at have et par nysgerrige og maskineriglade drenge med ud at køre. det er den slags der giver livet et ekstra kolorit.
Chr.
Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.
Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.
Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.