Metronette Vision

Har netop fået installeret en gennemstrømningsvandvarmer af ovennævnte type.
En af årsagerne til at det blev den var at den kan programmeres, f.eks. således at den lukker totalt af for fjernvarmen efter en indstillet tid. Dette er med til at minimere tomgangsforbruget, og da vi ofte bruger weekenderne i sommerhus vil jeg indstille den til at lukke ned når der ikke havde været brugt varmt vand i 10 timer.
Nu viser det sig at pc-programmet som omtales alle steder hvor veksleren er nævnt, kun kan downloades af VVS-eren.
Tak for kaffe, jeg skal ikke have en smed til at programmere mit udstyr. Det vil sandsynligvis blive så dyrt at den opnåede besparelse først indtræder om mange år.
Er der nogen i dette forum som har, eller kan få adgang til programmet ?

Bedste hilsner
Bjarne Jensen

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har fundet denne side om din vandvarmer.
http://www.metrotherm.dk/upload/met...8sblad.pdf

Her står:
Central styring af indstillinger via pc
METRONETTE Vision leveres forprogrammeret, men alle indstillinger kan ændres via et program der downloades til pc. Det er altså ikke umiddelbart muligt at ændre indstilling på selve vandvarmeren, hvilket kan være en fordel fx i boligforeninger.

Her står INTET om, at det kun er en VVS'er der må downloade programmet.
Så du henviser forhandleren til denne side (print den ud og tag den med ned i butikken) og siger, at det er her du har set "dyret" og, at der faktisk står at man kan downloade programmet. Sælger har ikke gjort dig opmærksom på, at det kun er VVS-manden, der kan få adgang, så derfor er du ikke blevet informeret tilstrækkeligt. Muligheden for at programmere vandvarmeren til dine skiftende behov var jo en væsentlig grund til, at du valgte netop denne model.
Følgelig er der kun tre muligheder:
1) Han udlevere programmet til dig.
2) Han tager sin vandvarmer retur, da den ikke lever op til dine forventninger (du har sikkert også en vis returret på dine køb!).
3) Han yder et betydeligt afslag i prisen.

Hvis butikken ikke vil gå med til dette, så meddeler du dem, at du vil klage til diverse relevante instanser.

En anden ting er, at jeg nok ville prøve at stille den til at lukke for tomgangsflow'et allerede efter en time eller to. På den måde vil du også spare på tomganen mens I er på arbejde og om natten. Når man skal i bad om morgenen, så åbner man lige vandhanen i nogle (5) sekunder, når man kommer ud i badeværelset, så starter vandvarmeren op mens man tager det sidste tøj af, og så er den klar til bad i løbet af et halvt minut.
Det er jo også en væsentlig grund til, at du skal kunne programmere den selv, at du skal kunne finde de indstillinger der passer til dig og din husstand uden at skulle ringe til VVS'en hver gang der skal prøves en ny indstilling.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis