gipsloft tung lampe

hey jeg har 1 gipsloft som vil meget gerne sætte 1 lyskrone op i som let/meget tung..har for brugt gardinstang til imellem pladderne men gardinstang er ik stærk nok til de vil jeg mene...er da andre muligheder som jeg kan bruge for at få min lampe op???
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et glat gipsloft eller består det af "fliser"?
Hvor tung er lampen?
Jeg forstår ikke helt hvordan dit loft ser ud. Kan du ikke ligge et billede op?

Hvor mange kilo vejer lysekronen. Der stor forskel på at hænge noget op, som vejer 5 kg og noget som vejer 50 kg. Og halvtung er lidt svært at forholde sig til. Det kan være hvad som helst.

gipsloft med gardinstang men holder ik til denne lampe
er da andre måder kan sætte lampe op på så denne lampe falder ned??
Lampen ser ikke særlig tung ud. Hvis det er under 5 kg, kan du hænge den direkte i lampeudtaget evt. med sådan en krog: http://www.yousave.dk/shop/krog-for-lampeudtag-1299p.html

Alternativt må du i byggemarkedet og finde en krog med gipsplug, som f.eks. denne: http://www.etommerhandel.dk/Gips/Expandet-rosett-bl%C3%A5-krog-46-mm-til-2-lag-gips-25-stk/Detailed-product-flyer.html
lampen vejer 12 kg og udtaget sitter ikke under spisebor og derfor jeg også brugt gardinstangen men jeg tror ikke den holder lampen
og der for være måske anden mulighed de være da også men ikke 1 jeg kunne bruge...
Hej.
Der hvor der er samlinger mellem pladerne må der være lægter, der holder loftet.
Du kan forsøge ved stikke f.eks. en stoppenål op med en tang. Den laver næsten ikke mærker, og så kan du mærke hvis du stikker op i noget træ. Der kan du så f.eks. skrue kroge op og lægge et rør mellem dem og hænge lampen i det


 varmetossen

jeeps de jeg godt...de defor jeg spørg om da andet jeg sætte op der hvor gardinstangen er som kan holde lampe...har forsøgt og sætte de op men lampen være for tung og da være andre muligheder noget ligne gardinstangen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis