Brugt eller discount.

Hej
Jeg går ig overvejer at skifte mit billedrørs fjernsyn, det har efterhånden sine særheder. 
Hvad skal man? Jeg overvejer at købe brugt eller nyt discount. 
Harald Nyborg har dette 
http://www.harald-nyborg.dk/p4816/lg-50-plasma-tv
Det jo dejligtnstort, nærmest for stort. Det har 2 HDMI indgange, det er ok. Et til computer og et til min tv boks. 
Det andet alternativ er et brugt. 
Hvad skal man vælge her? Prislejet er Max 4000 gerne mindre, man er vel jyde. 
Str. Behøver ikke være mere end måske 42 tommer. 
Jeg ser ikke meget fjernsyn, med 100 timers arbejde om ugen, en ejendom der er under genopbygning og kæreste så er der ikke til mange timer. Strømforbrug tænker jeg ikke meget på, jeg har sådan en spsreskinne 
Hej Jeg går ig overvejer at skifte mit billedrørs... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden mulighed kunne være at kigge på de Medion de sælger gennem www.Aldi.dk
Erfaringen med Medion produkterne er, at du får rigtig meget for rigtig få penge. Og holdbarheden plejer bestemt ikke og fejle noget. Ej heller servicetiden hvis ....... Ulempen er dog du måske skal gå og vente lidt, indtil de lige har det produkt i butikken du efterspørger.  Men det er jævnt tit (på godt Jysk) de har flimmerdåser i deres avis. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du kan faktisk få et Panasonic Full-HD LED 42 " for kr. 4.000,- :-)

http://www.redcoon.dk/B445108-Panasonic-TX-L42B6E_LED-TV?refId=kelkoodk&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick

Jeg hælder lidt mere til Panasonic end Samsung.

Forøvrigt er det LG du linker til først sikkert også OK - dog kun HD-ready - men om du køber et LG-fjernsyn billigt hos onkel Harald eller dyrt et andet sted er et fedt - fjernsynet er det samme.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vil råde dig til ikke at købe tv ud fra producenternes buzz-words... Full HD eller HD Ready, det er for så vidt fuldstændigt ligegyldigt, for du kan ikke se forskel, medmindre du køber et 60" og sidder 1 meter væk :-)
Når det så er sagt, så tror jeg alle tv i dag er 1080p, eller full hd som det også kaldes :-)

Som jeg linkede til tidligere fra Panasonic. så laver de skam stadig billige HD-ready modeller.
Men ellers helt enig. Full-HD er bare salgsgas.

Men nogle foretrækker jo Samsungs modeller fordi man får en masse features med i selv de helt bilige modeller.
Det er ikke noget jeg selv kan bruge til noget, da jeg foretrækker Plasma-TVets overlegne billedkvalitet. Men nogle vil gerne have det andet, sammen med et smart design.
Annonce
Ok :-) tjekkede ikke lige linket :-)
Men ja, vi er helt enige.
Det har længe irriteret mig, at man ikke bare kan købe et tv, hvor det udelukkende er billedekvaliteten der er i fokus, uden at få alverdens smart-tv features med.
Jeg føler at jeg betaler ekstra for en masse gejl, som jeg alligevel aldrig får brug for.
Men sådan er det nu engang - de gode tv har allesammen smart-features.
Hvem fanden gider side foran sit fjernsyn og vinke til højre og venstre for at skifte kanal??
Det minder mig om Robert fra Langt fra Las Vegas :-D
Skrevet af Tomder på 22 aug 2013 22:41

Det er ikke noget jeg selv kan bruge til noget, da jeg foretrækker Plasma-TVets overlegne billedkvalitet. Men nogle vil gerne have det andet, sammen med et smart design.

Billedkvaliteten er vel kun overlegen, hvis man kan undgå lys i rummet hvor TV-et står.

Skærmen er af glas og reflekterer en del samtidigt med at TVets egen lysudsendelse er begrænset. På disse punkter er LED - TV overlegent.

Kan man leve med at se TV i et mørkt rum, et større el-forbrug, risiko for fastbrænding skal man vælge Plasma - kontrasterne er bedre, Opdateringshastigheden suveræn, betragtningsvinklen større.

Ellers vælg et LED-TV - meget stor lysudsendelse,minimalt strømforbrug, meget tyndt og vejer en brøkdel af et plasma-TV

Tro mig, mit nyeste Panasonic er Plasma - faldt for fristelsen - det er sidste gang.
Jeg har svært ved at leve med at det er stort set umuligt at se TV hvis solen skinner uden at trække mørklægningsgardiner for vinduerne,


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Måske sku du ofre lid tid på at køre hen i en eller to af de store butikker. Der er en hel væg med fjernsyn, så du kan sammenligne.
Jeg synes, man der hurtigt får skilt de ringere ud.
Har selv et ca. 7 år gammelt Toshiba hvor billedet er så skarpt at man kan tælle næsehårene på de kvindelige aktører - ikke at det er det jeg gør, det var et billede

Og hvis du så meget som overvejer et brugt, skal du laaangt ned i pris, 500 måske 1000 hvis det er noget godt.

mvh

 varmetossen

Skrevet af EISOE på 23 aug 2013 06:56

Billedkvaliteten er vel kun overlegen, hvis man kan undgå lys i rummet hvor TV-et står.

Skærmen er af glas og reflekterer en del samtidigt med at TVets egen lysudsendelse er begrænset. På disse punkter er LED - TV overlegent.

Kan man leve med at se TV i et mørkt rum, et større el-forbrug, risiko for fastbrænding skal man vælge Plasma - kontrasterne er bedre, Opdateringshastigheden suveræn, betragtningsvinklen større.

Ellers vælg et LED-TV - meget stor lysudsendelse,minimalt strømforbrug, meget tyndt og vejer en brøkdel af et plasma-TV

Tro mig, mit nyeste Panasonic er Plasma - faldt for fristelsen - det er sidste gang.
Jeg har svært ved at leve med at det er stort set umuligt at se TV hvis solen skinner uden at trække mørklægningsgardiner for vinduerne,


Nu får du det til at lyde som om, at rummet skal være mørkelagt, før man kan se noget på en plasma skærm... Det er måske en smule overdrevet :-)
Men det er korrekt at et LED tv bedre kan håndtere direkte sollys end et plasma. Ved ganske alm. dagslys, som ikke skinner direkte ind på panelet, der synes jeg ikke LED har nogen fordel.

Minimalt strømforbrug - tjaa... Har du prøvet at regne på forskellen?
Den her artikkel er snart 1 år gammel - men er stadig aktuel...
http://politiken.dk/tjek/digitalt/f...af-stroem/

Der er det lige nøjagtig ST50'eren fra Panasonic (ST60'erens forgænger som jeg linker til) der bliver brugt til sammenligning. Over en 5 årig periode er den blot 1000 kr. dyrere i strøm end et 40" LED.... Hvis du så sammenholder det med, hvor meget ekstra du skal spytte i kassen for at få et LED-tv som matcher ST50/ST60'erens billedekvalitet, så kan det pludselig slet ikke betale sig, at købe LED...
Læs evt. dette udemærkede indlæg på Recordere.dk - http://forum.recordere.dk/forum_pos...-vs-plasma

Plasma'erne er lige så tynde som LED'erne...
Og hvad angår burn-in, så er det ikke et problem i praksis... Måske i en busterminal eller en lufthavn hvor det samme billede står fastfrosset i månedsvis - men for dig og mig er det ikke noget man skal tænke over... Jeg har haft forskellige plasma tv siden 2007, og er tit faldet i søvn eller har glemt at slukke for tv og computer, hvor det samme billede har stået på i 12+ timer, og jeg har aldrig oplevet burn-in.

Vejer en brøkdel af plasma - vidst også en overdrivelse :-)
Plasmaerne er lidt tungere ja - og hvad så?
Slæber du rundt på dit tv til dagligt? Når først det hænger/står hvor det skal, så er det vel lige meget om det vejer 20 eller 25 kg...

Det eneste argument jeg vil give dig ret i er det med direkte sollys... Hvis man har en stue hvor solen skinner ind ad vinduerne bag ved tv'et, så ville jeg prøve om jeg kunne finde en anden placering, og købe et plasma - er det ikke en mulighed ville jeg se mig nødsaget til at købe et LED.

Summa summarum: Hvis du vil have best-value-for-money, så hedder det plasma - og et 42" Panasonic ST60 til 5000,- er lidt af et røverkøb i øjeblikket. Du skal smide adskillige tusinde kroner mere, for at få et LED som matcher det...
Skrevet af EISOE på 24 aug 2013 07:09
Vælger du et LED-TV er det her nok det bedste bud lige nu - indenfor dit budget

Jeg vil kalde det " best value for money "

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto-og-lyd/tv/panasonic-42%22-led-tv-tx-l42e6yk/p/100067564?pfdatetime=&pf=pricerunner&cmpid=pris_pricerunner_Elektronik

TEST :

http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-l42e6b_TV_review

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-l42e6b-201303102720.htm



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis