nysynet men kun betinget

Hej.

Jeg har kigget lidt på nettet men kan ik rigtig finde noget svar på dette.

Jeg har lige i mandags købt mig en Fiat punto fra 02 hos en forhandler.
Den var nysynet og det stod der også i købs aftalen. Dog stod der også den var købt som beset.

Jeg har ikke så meget forstand på biler. Jeg så ikke en syns rapport.

Jeg har fået plader på bilen. Slået pladerne op og ser den KUN er betinget synet grundet noget rust.

Jeg mener personlig at nysynet hos en forhandler må være nysynet uden anmærkninger, men han har jo overholdt aftalen om den er nysynet og den er også købt som beset.

Er den god nok eller kan jeg forlange af ham at han får rust skaden udbedret og synet igen uden anmærkninger?


Mvh

Ricki
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget der hedder solgt som beset, det er en gammel skrøne som mange forhandlere desværre stadig bruger. Selvfølgelig skal værkstedet reparere den eventuelle rust der er i bilen og betale en ny tur i synshallen.
Skulle forhandleren forsøge sig med krumspring skal han tage køretøjet til bage i op til 2 år  efter i har indgået handelen, naturligvis forudsat at det købte leveres til bage i samme stan som da handelen blev indgået.
Der er preedens frø højesteret om at udtrykket solg som beset ikke er gældende !
Og skal du ud at købe brugt så alier dig med FDM når du er nybegynder, så er du sikker på en fair handel.
Når den er betinget godkendt, skal fejlen rettes hurtigst muligt. Så spørg da sælger om det er udbedret, når den er betinget godkendt, er det som regel kun småting.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis