Kraftgrupper-hvordan

Hej.. Jeg har fået til opgave at dimensionere et hus i skolen.. jeg har fundet en opvasker, tørretumbler, vaskemaskine ovn og komfur samt en motor til en sav.. det er kun komfur som skal have 400 v resten 230. De trækker alle mellem 9-16 Ampere.. Men skal de have kraft grupper når de kun bruger 230v? får de så ikke 400v? eller er det kun hvis man sætter alle 3 faser på den samme maskine? antal kraftgrupper? Ville blive super glad hvis det var en der vil hjælpe mig. pfh tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk på at Du har 230V mellem 0 og fase og 400 V mellem 2 faser.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk


Er det sådan, at du kan lokkes til oplyse forbruget på de enkelte apparater og deres spænding? Evt. også deres indbyrdes placering. Sådan som du skiver, kunne det måske klares med 2 3-fasede grupper (teknisk strøm).

fase
du skal have kraftgrupper ved vaskemaskine, tumbler, komfur(ovn/kogeplade), opvasker.

flere ting kan være på den samme gruppe.

som en anden nævnte i et inlæg, så har du 230v mellem fase og N ligemeget om det er en kraftgruppe eller hvad det er,
og 400v mellem faserne.

så fx.

fx din vaskemaskine skal kun bruge 230v så den kan tilsluttes N og L1 ----- og din tumbler kan monteres på L2 og N

håber min forklaring giver mening

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis