Kraftgrupper-hvordan

Hej.. Jeg har fået til opgave at dimensionere et hus i skolen.. jeg har fundet en opvasker, tørretumbler, vaskemaskine ovn og komfur samt en motor til en sav.. det er kun komfur som skal have 400 v resten 230. De trækker alle mellem 9-16 Ampere.. Men skal de have kraft grupper når de kun bruger 230v? får de så ikke 400v? eller er det kun hvis man sætter alle 3 faser på den samme maskine? antal kraftgrupper? Ville blive super glad hvis det var en der vil hjælpe mig. pfh tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk på at Du har 230V mellem 0 og fase og 400 V mellem 2 faser.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Er det stikledningen du skal regne dig frem til? Eller kablet til de forskellige brugsgenstande??

Er det sådan, at du kan lokkes til oplyse forbruget på de enkelte apparater og deres spænding? Evt. også deres indbyrdes placering. Sådan som du skiver, kunne det måske klares med 2 3-fasede grupper (teknisk strøm).

fase
du skal have kraftgrupper ved vaskemaskine, tumbler, komfur(ovn/kogeplade), opvasker.

flere ting kan være på den samme gruppe.

som en anden nævnte i et inlæg, så har du 230v mellem fase og N ligemeget om det er en kraftgruppe eller hvad det er,
og 400v mellem faserne.

så fx.

fx din vaskemaskine skal kun bruge 230v så den kan tilsluttes N og L1 ----- og din tumbler kan monteres på L2 og N

håber min forklaring giver mening

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis