Støj i kabler!!

Hej alle

Jeg har et kæmpe problem med støj i kablerne. Fræsemotoren kan godt kører over emnet og være startet men når den skal arbejde får jeg "limit switch triggert"

Alt har jord forbindelse, har købt ferrit kerner til alle kabler. jeg har også prøvet at sætte fræsemotoren til en anden el tavle men uden held. Alle kabler er skærmet.
Debounce sat til 10000.
Jeg har en g540 og en kina spindel på 2,2kw med omformer og maskinen har kørt uden problemer i ca 2 år.

Forslag modtages meget gerne.

Vh Henrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har du vel husket at de skærmede kabler "kun" skal jordes i den ene ende, og den anden skal klippes ren ?

Ellers har du konstrueret et "faraday-bur" hvor din støj bliver transporteret rundt fra det ene til det andet.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fint nok navnebror

Jeg spørger lige dumt for en tyver... er der virkelig mange der har cnc maskiner i privaten ? 

I min verden er cnc, dybt avancerede maskiner som kan en masse spændende ting, men som også koster det blå ned fra himlen

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg spørger lige dumt for en tyver... er der virkelig mange der har cnc maskiner i privaten ? 

I min verden er cnc, dybt avancerede maskiner som kan en masse spændende ting, men som også koster det blå ned fra himlen

Jeg er også helt ny i denne verden, men har dog undersøgt markedet en del på det sidste. Det virker som om at man har lykkedes med at simplificere især de bærende programmer der ellers har kostet mere end en årsløn for meningmand. Men nu fås programmer som Mach3 og Cut 2d og så er man egentlig igang for rimelige penge. Maskinerne er også til at få fat i for penge, men selvfølgelig er det ikke gratis og det afhænger i stor stil af hvad man vil bearbejde. Træ og blødt metal er til at komme igang med. Stål og rustfrit kræver rigtig meget køling og stive maskiner. Jeg håber at kunne komme igang for 25.000 for en købt 600 x 900 maskine primært til alu.
Hej pinkHenrik
Jeg tror det er en ret udbredt hobby at bygge sin egen cnc. Min egen er bygget op fra bunden af alu plader med et fræse plan på 115x75cm, z20 cm og en 4akse med 4 klo. Den bliver brugt til træ.
Prisen for materialer er vel ca.11000kr. Mener at Mach 3 koster 800kr+en gammel pc.
Den har så heller ikke vacumplan eller værktøjsveksler.
Vh Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis