Lim mellem træ og jern

Jeg har lavet en holder til mine haveslanger.
Det er et T lavet i 95mm trykimprægnerede stolper. I den vandrette er der boret 4 huller med en diameter på 22mm og 80mm i dybden. Deri er der sat halvtommes vandrør som haveslangerne skal hænge på.
For at rørene ikke falder ud skal jeg have lidt, der kan holde dem på plads, men hvad er den bedste løsning?

En god klat silikone i bunden af hullet?
PU lim?
Eller noget helt tredje?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget helt tredie, sidder røret ind i træet, skal du bore ned gennem træ og ind i røret. Heri anbringer du en passende skrue, så er der ikke noget der skvatter ud.
Men din haveslange har så ikke godt af kun at hænge hen over et "tyndt" rør, en brugt bilfælg havde været bedre og med en klat maling kan den såmænd se helt tilforladelig ud.
Eller få fat i en lille træ kabeltromle... den er lige til at bore op på væggen og kan males i alle tænkelige farver

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af donslund på 22 aug 2013 09:26
Okay, den løsning havde også strejfet mig.

En haveslange hænger på 2 rør, der sidder med 22 cm mellemrum. Tror du ikke det går så?
Måske, måske ikke !
Det der er problemet er det knæk slangen får ned over rørene, men du må prøve dig frem, en ny havslange koster jo ikke alverden.
Min er lavet af en stor plast skøde tromle hvor der er sat et par passende runde skiver af træ ind i mellem rummet og skruet fast udefra. Hele herligheden hænger på er kraftigt stål rør der er monteret i et beslag på væggen, yderst på tromlen har jeg anbragt et håndtag så jeg kan tørne slangen op på tromlen. Jeg har godt nok også kun 60 m. haveslange.

Hej.

Vil gerne støtte Håndværkeren's bekymring omkring knækket på slangen. De plejer normalt at blive utæt over rimelig kort tid i knækpunktet, når du behandler dem på den måde.
 
Men, hvorfor ikke investere i et stk slangeholder, som eks. disse http://www.harald-nyborg.dk/search?q=slangeholder Syntes du ikke de viste modeller er særlig pæne findes de bla. også udført i forkromet rundjern til en, ok, noget højere pris.

Har du undersøgt hvad dit lokale byggemarked/havecenter kan tilbyde ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også