Ny til det med oliefyr

Hej alle sammen, jeg er flyttet i hus og har oliefyr og har ikke ret meget syr på det, men jeg ved hvordan jeg stiller temperaturen,  men er det ikke også noget med det skal vand på?

Mvh: Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det skal der og så skal du udlufte radiatonere bagefter så der ikke luft i systemet da ellers ikke får noget varme.

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Hvis du er helt blank med hensyn til oliefyret, så vil det være en god ide at få en kyndig person (ven/bekendt/professionel) til at give dig en lille rundvisning i oliefyrets glæder og mysterier.
Så får du lidt indblik i, hvad man skal holde kig med, og hvad der kan være i vejen med sådan et dyr.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Okay tak for info mrgonzo

Chr. Ja det er også det jeg prøver med dette forum her

Jeg vil gerne uploade nogle billeder af hvordan det hele ser ud. hvis det kan give et bedre svar på hvordan og hvorledes
Hej.
Det kan være svært lige at sige, hvad der skal gøres. Der er mange herinde, der magter opgaven, men alle anlæg er individuelle, og det er klart bedst at stå der selv, når du nu selv er blank. Derfor er det bedste råd at finde en, der har prøvet det før.
Jeg har selv installeret, udvidet og repareret adskillige anlæg, og har set mange og dermed mange forskellige løsninger på, hvad der nu skal til.
Men selvfølgelig kan nogle billeder hjælpe

mvh

 varmetossen

Hvad vil du foruden at der skal vand?
Du kan evt. starte med mærke årgang, billeder ville heller ikke være i vejen.....
Der er meget stor forskel på fyr (salamander med brænder til kondenserende nye kompakt)
Hvorfor for du ikke en gennemgang af køber da du overtog?
Gasse

it is better to burn out than to fade away
Annonce
Hej Alle, sådan her ser mit fyr ud.

Er der slet ikke nogle der kan forklare mig lidt om hvordan det evt. kunne fungere?
Hej
billede 1 Øverst har du en rød "burger" som er en ekspansionsbeholder som giver et statisk tryk I dit anlæg. Nedenunder sidder en tremostat med en overkogs-sikring, der kan du stille dig vandtemp/kedeltemp. Somregl star den på 55gr. ikke over 60 og under 50. 60=meget kalk. 50=legionella(hvis du er meget uheldig)
Under har du et "ur" thermometer/manometer den viser din kedeltemp. og bar på anlæg(hvis jeg husker rigtigt)
Bar skal som regl være ca. 1,5bar
Du har også en overtryk vent. ved din eks. beholder til H. den åbner ved 2,5 (retmig hvis jeg tager fejl. det star på den)


Billede 2
Der sidder din shunt. den styre hvormeget du skal køre varme og varmt vand (blå sommer rød vinter) den går nemt istykker, såvær forsikker når du drejer.
ur=fremløbtemp
cir.pumpe

Billede 3

Ikke vigtig for dig.
Flowcontrol,filter og afspærring til olie
Den sorte kasse er din brænder og lyser den orange/rød skal du trykke på den max 3 gange og hjælper det ikke, så ring til en or-tekniker.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis