Udvendige tagrender: stål eller zink?

Hej,

Jeg skal have lavet udvendige tagrender - der findes jo både zink og stål (plast skal det ikke være).

På min nye garage, har jeg fået monteret zink over min port (i stedet for træ/lister) samt rundt ved taget.

Der er noget stor prisforskel indenfor stål og zink, kan jeg se.

Hvad vælger I typisk at få sat op og hvorfor denne forholdsvis store prisforskel?

Hilsen Torben
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har fået stål, på vores nybyggede hus.
Men jeg har gjort de samme tanker/bekymringer.
Jeg HADER dårlig kvalitet. Men flere tømrere, har uafhængigt af hinanden, hævdet at de ikke ruster, indenfor de første mange år?!
Som udgangspunkt, hælder jeg altid til at lave den dyreste løsning fra starten, fordi jeg har erfaret 100000 gange, at det sjældent kan betale sig at spare. Men i forbindelse med vores nybyg, har jeg alligevel måttet sætte grænsen et sted, for at det ikke skulle løbe løbsk.
Mvh Mick
Tja hvis det er deres alm stål tagrende du tænker på skal du vælge zink i stedet. Synes godt nok ikk de holder lang tid. Det kommer også an på hvor du bor.
Ellers vælg den der hedder stål plus.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Zink... stål holder ikke.
Skrevet af Koludabyg på 21 aug 2013 18:18
Zink... stål holder ikke.

Hvis zink, så er der plastmo og rheinzink - dog er plastmo dobbelt så dyr

Er plastmo det mere værd?

Hilsen Torben
Rheinzink selvfølgelig.

Jep, mindst dobbelt så dyrt at vælge plastmo, og ikke særligt kønt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Zink er zink lige meget om det er plastmo eller rheinzink. Så vælge da rheinzink hvis det er billigst. Rheinzink har også et gør det selv program. Du skal bare huske at du ikke må blande tingene sammen f.eks rendejern passer ikk til plastmo og omvendt.
Det er hurtigere at få sat en gang konsoljern op, men måske mere kønt med rendejern.

Hvad er I mest til og hvorfor?

Tak for indlæg.

Hilsen Torben
Personlig er jeg mest til rendejern. Det give et mere "clean look" hvis du forstår hvad jeg mener. Altså ingen skruer og skrue beslag bag tagrende.
Skrevet af primo-ct på 21 aug 2013 19:33
Personlig er jeg mest til rendejern. Det give et mere "clean look" hvis du forstår hvad jeg mener. Altså ingen skruer og skrue beslag bag tagrende.


Jow - det forstår jeg...er nemlig lidt min "bekymring" når man sådan står og kigger op under udhænget

Hilsen Torben
Kom lige til at tænke på at rheinzink ikke samles med samle muffe som plastmo. Der skal du skyde forvulst samme og dreje renden på plads ned i limen dvs at det er nemmest at samle i rendejern hvor tagsten/plader er af.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også