Selekta/bremer kompressor mislyd


Håber der nogen der kan hjælpe mig lidt her...
Har købt denhersens selekta-kompressor 500/10/50 "samme som bremer" fra onkel skrald og ved selvfølgelig godt at jeg ikke skal forvente at det er kvalitet..

Meen af en kompressor der normalt koster 3800 burde der vel være lidt kram for pengene alligevel!

Den er som så lydsvag som den skal være, i hvertfald den egentlige kompressorlyd, men derudover har den en fløjtende skinger metallisk leje/remlyd oveni som jeg ikke helt ved om er en defekt "eller bare sån de er" Ved ikke hvor meget man kan forvente af en remdrevet kompressor??

Har prøvet alle de småting der normalt er skyld i den slags støj, har rettet både motor og kompressorhus ind og sat dem på linie med hinanden, både prøvet at slække og stramme remmen, hvilket hjalp o og en fis udover at remmen nu kører pænt og ikke længere hopper så meget rundt mere...

Prøver jeg tricket med at sprøjte vand på remmen for at se om støjen forsvinder, så er den der lige indtil remmen begynder at fedte! Kører jeg svinghjulet manuelt er der ingen mislyd, men drejer det jo heller ikke lige med 1200rpm med hånden :op

Min bekymring ligger i at det er et leje eller andet mekanisk der er skyld i mislyden og jo mere jeg prøver jo mere tyder det på det efterhånden :o(

Remmen ser godtnok ringe ud, den er ikke ensartet i profilen "buler lidt ved samlingerne" men var det den, ville mislyden så ikke forsvinde når der blev sprøjtet vand på?

Er der andre herinde der har denne her kompressor og kan fortælle mig hvordan deres lyder??

Prøver lige at se om jeg kan få smidt et par billeder ind :o)



 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der fyrldt olie på den?

Træd ikke på mine ledninger :o)

Ja selvfølgelig, har endda fyldt lidt ekstra på til op lige under max, for at se om den bare var kritisk. Har også haft den liggende på siden natten over, for at se om det kunne fugte svinghjuls-lejet lidt, hvis det var fordi det var tørt, men ingen forskel :o/

 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...

Er der virkelig ikke noget herinde som har en kompressor magen til?
Den har lige været på tilbud, så må vel være andre der er faldet i ;o)

 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
Tag remmen af og start motoren. Så kan du høre, om det er fra et motoren.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.


Det kommer ikke fra motoren, skulle jeg måske ha skrevet i første indlæg.

Har prøvet at nærlytte og lyden virker faktisk kraftigere hvis jeg har øret oppe ved siden af og oppe over stempelhuset end nede ved svinghjulslejet.

Det er måske "bare" ventilerne eller stempelringene der hviner så højfrekvent, er det normalt og ok?? :o/

Havde virkelig håbet på nogen med samme kompressor kunne melde ind på banen her og fortælle hvordan deres lyder.

 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis