Erfaring med virksomhedspraktik

Jeg vil høre om der er nogen her der har erfaring med at være i 4-ugers virksomhedspraktik, eller har haft en virksomhedspraktikant i 4 uger.

I så fald er jeg meget interesseret i at høre om hvordan det var?

Var det indenfor et fag du kendte til i forvejen, eller ej?

Førte det til fx job med løntilskud, eller fastansættelse?

Førte det til mere uddannelse?

Min historie kort er at jeg efter 14 år som sælger, og en boglig uddannelse, har lyst til at gå andre veje, og da jeg pt. er ledig på a-kasse, har jeg muligheden for at komme i ulønnet 4-ugers praktik.

Jeg tænker lidt på at uddanne mig som elektriker under voksenlærlingeordningen, og så er 4 ugers praktik en god mulighed for at prøve branchen.

Er der nogen der ved om elektrikere/el-installatører overhovedet har tid til at have en moden praktikant? (Er 38 år)

Jeg er både arbejdsom, mødestabil og villig til at lære nyt.

Alle svar og kommentarer er glædeligt imødeset.
Jeg vil høre om der er nogen her der har erfaring... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tag du nu hellere den uddannelse måske der så kommer et tillægs tilbud inden for elektriker faget, der er da også el indblandet ved maskiner.
Skrevet af Håndværkeren på 13 feb 2014 13:30
Tag du nu hellere den uddannelse måske der så kommer et tillægs tilbud inden for elektriker faget, der er da også el indblandet ved maskiner.

Tror nu også jeg vil give Håndværkeren ret i dette. 

Fuldfør maskinmesteruddannelsen og tag derefter et 6 ugers intensiv kursus ved en godkendt skole. Så kan du blive el installatør med autorisation..

Mvh Mærsk

@Håndværkeren @Mærsk

Tak for de gode råd, jeg bliver bestemt på uddannelsen. Lige nu er jeg så småt i gang med at finde et somerferiejob hos en elektriker.

12 mdr hos en elektrikker + maskinmesterudd, så kan du kalde dig eiinstallatør
Skrevet af LL1 på 25 mar 2014 14:52
12 mdr hos en elektrikker + maskinmesterudd, så kan du kalde dig eiinstallatør

Ja det er en besnærende tanke Er på jagt efter mere praktisk erfaring.
Annonce
Når man har en maskinmesteruddannelse (der er en installatør inkluderet), så gider man ikke ud at trække kabler.
En maskinmester med en rimelig eksamen kan få masser af gode jobs både til søs og i land. Det er virkelig en god alsidig og brugbar uddannelse. Hæng på med den.

Chr.
Styrmand.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

@Chr.

Helt enig, når jeg er færdig om ca. 4 år, er det ikke planen at jeg skal trække kabler. Men inden 2018, kunne det være et godt supplement til su.

Har en bekendt der har en elektrikerbiks og ved at han for det meste bruger praktikanter som billig arbejdskraft. Han ansætter kun folk efter som VIRKELIG har skilt sig ud på den ene eller den anden måde.

MVH

Victor
http://gobox.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis