Volvo Penta MD11 køleproblem

hej har problemer med min vp md11 render varm når den får mere end 2000 omd. jeg har skiftet impell og der kommer vand ud af udstødningen og hanen i bunden er helt åben,hvis motorn evt er stoppet af rust  hvad kan jeg evt skylle den igennem med har selv tænkt på saltsyre eller skal den skilles helt ad er der nogen der har erfaring med dette problem
mvh TM
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har haft køleproblemer kan du have haft en for høj temperatur og dermed saltudskilning i kølesystemet. Det kan fjernes med ferskvand. Du må ikke putte saltsyre eller andre uautoriserede syrer i motoren. De kan æde både blok og pakninger.

Mere sandsynligt er det et fremmedlegeme. Skyl motoren baglæns igennem og se om der kommer noget ud. Det kan også være en køleslange, hvor inderforingen er gået fra og dermed hæmmer flowet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er motoren fersk- eller saltvandskølet? Hvis sidstnævnte er tilfældet, kan der være godt tilstoppet i alle kølekanaler, men prøv de modtagne forslag først. Har du husket at tjekke, om termostaten åbner?
Hjælper dette ikke, så må der gås mere drastisk til værks. Topstykket må af og kølekanalerne i top og blok tjekkes for gennemgang. Er disse "kokset" til, ser kølekanalerne inden i motorblokken nok ligedan ud og så er der kun den store omgang tilbage. MD11 må have en del år på bagen!

1691
en alm. årsag er ødelagte impellervinger, som er faldet af og sidder fast et sted.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Det bedste ville da evt. være at, tage en tjekker på impellerne. Om ikke andet render din motor varm ved 2000 omdr.?
Det kan nemt skyldes tilstopning, dårlig køling, utætheder el. lignende.
Vand ud igennem udstødning er en kending, har såvel lavet mange vp'er hvor det var bevidst bygget op og andre hvortil toppakningerne var gået (vandovergangen) og der på den måde løb vand igennem. Problemet kan være mange, men jeg kan med sikkerhed nok hjælpe dig

vh. Daniel

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Mange tak for jeres svar.jeg vil prøve lidt af hvert da båden er ny indkøbt og måtte gerne sejle sæsonen  ud men kan godt se det ender med en adskillelse her til vinter go vind
mvh tom
Kig engang på www.boatjumble.dk, der er bl.a. termostater pakninger og andre stumper til ældre motorer

www.yachttur.dk
www.boatjumble.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis