Jeg skal have monteret en indvendig bd30 branddør. I den forbindelse har jeg forgæves søgt efter oplysninger på krav til karmen, da jeg helst vil beholde den nuværende, som er monteret på en ret speciel måde. Kan man lovliggøre denne, eller skal der sættes en ny i? Et sted læste jeg at brandpastabåndet sidder i karmen, men andre steder står der, at de sidder i døren. Sidstnævnte lyder rigtigt, idet der ved evt. afkortning af en dør er beskrevet, at der så skal isættes ny brandpasta.
Men decideret krav til karmen har jeg ikke kunnet finde.
Kurt B. Andersen