Bukke 2,5 tomme rør

Hej
Står og er ved at lave udstødning, og mangler selvfølgelig et buk. 
Den lokale tjansen har et, til uhyrlige 100 kr! Hvorimod biltema vil have 39 for samme herlighed.. Der er desværre en del kilometer til biltema. 
Hvordan bukker jeg et 2.5 tomme rør? Det er kun 2 mm i gods tykkelse, så det skulle kunne lade sig Gøre, jeg har alt i værktøj, bare ikke rør bukker 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har "altid hørt", at man skulle sætte en (stram) prop i den ene ende af røret, fylde røret med sand, lukke med en tæt prop (træ, kork eller lignende) i den anden ende. Dette forebygger (måske), at røret klapper sammen på midten.


Jeg har dog aldrig prøvet det selv. Men mon ikke det duer på tynd-gods?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har prøvet den med, at svejse en prop i den ene ende, og fylde det op med sand, og stampe det hårdt, brugte en stump akselstål der passede ind i røret, den blev tæsket godt ned og svejset fast.
Røret blev varmet op med autogenbrænder, men bukningen blev ikke ret køn.

Til at bukke tyndvægede rør, bruger man en bukkemaskine, der har en indvendig dorn (og naturligvis udvendige bukke kulisser også, som gør at bukket ikke bliver fladt.
Hej.
Hvis 100 kr forstyrrer din nattesøvn når du nu ikke har det rette udstyr til at redde situationen 'over night', så må du jo op på cyklen til de 39 kr.
Det er da ikke meget i forhold til en hel udstødning

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis