Drejø - Mejlshoved odde, fotos.

Jeg tog en overnatning på Mejlshoved odde - Drejø.

Det har pivblæst i mange dage, og de (= DMI) lovede aftagende vind, så jeg ville besøge et nyt sted.
Mejlshoved er et sted, hvor flere sjældne fugle ruger, så det er først nu - udenfor yngletiden, at vi kan gå ind, uden at gøre skade.

Har aldrig været der inde før: Jeg kunne lige lirke båden ind bag odden - der er cirka 1 m dybt, og jeg fandt ingen sten på den dyre måde med motoren.
Der ligger en del - mange - store sten spredt i det lavvandede område N for Drejø, så der var gode chancer for et "hit" - men jeg er blevet god til at snige mig ind.

Jeg håbede på en flot solnedgang, og gjorde hvad jeg kunne for at fotografere det:







Og super flot vejr næste morgen - Man er jo heldig en gang imellem.



Havskum



Udsigt mod Vest over vandhuller - Avernakø, Korshavn i baggrunden.
Hele området er med strandvolde, som har vokset op, og afsnøret vandområder. Et stykke dansk kyst, som hele tiden forandrer sig.

Hele området er jo under forandring, da landskabet sænker sig - og det vi ser, er et "druknet" morænelandskab. Ved istidens slutning var landet hér flere meter højere, og de områder som nu er stenrev og sandbanker, var tidligere sammenhængende land.


Her kommer en hel skoleklasse på udflugt med et mega-piratflag.



Sådan skal det være.

Slut for denne gang - mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som sædvanelig en fornøjelse at se dine flotte foto's...Danmark er nu smukt

Ummmm Havskum ! Det var min favorit øl i mange år, kan den mon stadig købes 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
5700 - det glemte jeg.



mvh A    :-)

To ulykker kommer sjældent alene.
Det var nok dit post nr. Håndværkeren hen tyede til, vil jeg gætte på.

Under din avatar som de fleste af os har.

Fine og gode fotos som sædvanlig, nyder dem hvergang du ka bare det der med fotos, blir' sgi lidt misundelig, mine evner som fotograf er noget mangelfuld sammenlignet med dine.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hm - postnummer under avatar? Var det det han mente?

Ja - jeg har da skrevet postnummer i min profil, så hvorfor det ikke kommer med, det ved jeg ikke noget om.

Og TAK for de pæne ord om billederne - jeg synes bare det er spændende at udvælge nogen billeder - og så føler jeg mig beæret, når der faktisk er nogen som godt vil kigge på dem.
 - og ekstra glad, det bliver jeg når der er nogen som bruger lidt tid på kommentarer og pæne ord.

Det ER jo betydeligt mere spændende at vise lidt billeder frem - i forhold til at de ligger på min PC.

Og til dig der har lyst - jeg kan bare anbefale, at du går igang med at fotografere alt muligt - bare apparatet er nogenlunde godt, så kan man jo lave gode billeder og forbedre med billedbehandling.
Det er bare med at tage mange forskellige billeder. Det virkeligt svære, det er at frasortere det som er uinteressant for andre end dig selv og din mor/kæreste/hund/kat :-)

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej.
Ja, godt gået.
Fagre nye verden - for en del år siden havde mange sommerferie og jul på samme film
Det er sgu blevet lækkert og dejligt billigt at omgås. De moderne apparater erstatter jo 
2 - 3 gode gamle spejlrefleks ang. programmer og brændvidder.
Nå, jeg lod mig vist rive med

mvh

 varmetossen

Lod du dig rive med Klaus
Da jeg brugte mit Nikon spejlreflex, før digital kamaraerne blev hvermands eje tog jeg gennemsnitlig 1000 billeder om året på ferier eller bare når jeg var ude at køre en tur. Jeg har for det meste brugt Dias billeder og har i dag en samling på over 6500 billeder.
Nu har jeg et digitalt Nikon og tager gennemsnitlig 2000 billeder om året, det kan være helt dagligdags ting på ferie turer har jeg altid brugt mange billeder, i vore dage kan man jo bare kasserer dem der ikke duer uden at det koster noget særligt, da jeg brugte dias kunne det blive en mindre formue til bare en ferie tur hvor der gennemsnitlig blev brugt 10 ruller á 36 billeder på 14 dage. Nogle gange tager jeg billeder af samme motiv fra forskellige vinkler bare ved at flytte mig 5 -10 m.

Så det er bare at klø på

Jeg tror at Ellida bruger samme metode, og hans billeder sidder jo altid lige i skabet.
Hej ja - jeg tog også 69 billeder på den lille tur til Drejø"

--- som i måske kan se på screenshot fra Picasa, så ville det være gabende kedeligt at se mere end 5 af dem, fordi det meste er det samme med for meget eller for lidt lys/ sand/ vand/ sky eller måske en ½ måge der kom forbi.



Jeg bruger Picasa en del - mest fordi det er nemt, og man kan lave rimelig god billedbehandling - samtidig med at man har lidt overblik. Til ekstra god billedbehandling bruger jeg photoshop.

Men det kan jo gøres på mange måder - hver sin smag.....

"Nogen kan lide datteren, Nogen kan lide moren, Nogen kan lide dem begge to, og så har vi balladen" - som instruktøren på et svejsekursus sagde 2 gange om dagen 6 uger i træk, når man spurgte hvilken elektrode der var bedst.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis