Vaskemaskine gik i stå efter brun sæbe...

Jeg adskilte og rensede min AEG 76630 Update maskine grundigt. Samlede den og satte en kogevask over med brun sæbe i, for at affedte.
Den startede fint med at vaske en times tid, men gik så i stå, og nu vil den ikke tage vand ind..

Starter jeg et ny program, kører kun pumpen, og fortsat ikke noget vand..
så pumper den lidt tid, og stopper og låser lågen op..

Prøvede trikket med at holde to knapper ind og så dreje programvælgeren. Så åbner den for vandet. Så det er måske en føler der er dårlig?

Kender nogen en beskrivelse af de forskellige tests man kan lave i 'Service Mode'

Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Mvh.
Martin


 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved du ikke at brun sæbe er alkalisk, og derfor stærkt ætsende !
Jo, meget basisk. Det opløser fedt rigtig godt. Det er anbefalet flere steder

Ind til videre har konstateret der også er overgang i varmelegemet.
Men med E33 fej er det desværre nok noget galt med den ene niveausensor..
Smart at kunne gå i service mode ved at holde de to øverste knapper inde og klikke vælger et klik med uret. så kan man teste diverse funktioner :-)

Har konstateret den elektroniske niveauføler pulser 5V firkanter ud, og ændre frekvens/Duty-Cycle alt efter tryk.

Her er et godt link til fejlkoder: 
http://bastlman.wz.cz/2010/08/AEG-L...codes.html

 
prøv lige og se om det ikke bare er en af slangerne til pressotaterne der er lukket til med skidt da det er temmelig sjældent der er fejl på pressotaterne men det skal da ikke kunne afvises at der er en fejl på en af preosstaterne.
Der er ikke noget forkert i at bruge brun søbe til rengøring af vaskemaskiner men det der nok er sket er at kalken er forsvundet på varmelegemet og der ved blevet overgang i det

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Glem den med niveau føleren, den får jeg evig og altid på min, hvis jeg går i service mode.. Og den vasker fortrinligt.
Jeg vil tro det brune sæbe har fjernet kalk og snavs fra varmelegemet og derfor er der overgang i det.
Som skrevet så tjek de små slanger. Fjern strømmen i 10 og prøver igen
Der er ikke overgang i varmelegemet for så hpfi afbryderen øjeblikkeligt koble ud.......
 Men helt ærligt brun sæbe i en vaskemaskine på et kogeprogram lyder fuldstændigt åndsvagt.........brun sæbe bruger man til at afsyre møbler døre osv med , det er stærke sager.....og så affedte en vaskemaskine , det har jeg dog aldrig hørt............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Nej Svend han rensede ikke maskinen i brun sæbe, han vaskede tøj med brun sæbe i vaskemaskinen. Hvor han har lært det er en gåde ?
Og jeg bruger altså kaustisk soda til afrensning af gamle møbler, det er væsentligt hurtigere og processen stoppes med kærnemælk.
Bortset fra det tror jeg at brun sæbe i en vaskemaskine ødelægger maskinen.
Det med brun sæber til at rense maskinen er anbefalet flere steder.
Nej det afkalker ikke.
Ja, HFI relæet trækker, og jeg kan OHM'e overgangen.
Jeg har suget og pustet i slangerne, til begge niveaufølere. Umiddelbart reagere de fint.

Kan i forklare hvorfor varmeelementet har fire ledninger til sine terminaler. Altså som om der er en følerledning der giver signal tilbage til styreelektronikken?

 
Måske temp føler sidder samme sted5
Brun sæbe kan med fordel anvendes til af affedte vaskemaskine og vandlås.

Kalk kan fjernes med lidt citronsyrer.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis