Gipsloft, revner

Et godt råd ville være velkomment. Mit helt nye gipsloft sprækker, hvad gør jeg. Er lavet som følger: 95x22 mm høvlet forskalning 300 mm c-c, skruet op med 60 mm spunskrue. 13 mm Knaouff A1 plader 2400x1200. Papirstrimmel fra Bygma proff afdeling. 4 mm mellem pladerne. Faset på kortkanterne. Papirstrimmel på kort og langkanter. Alle steder skruet med 200 mm mellemrum med 35 mm gipsskruer. Spartlet 3 gange og malet med kvalitets maling. Og så revner det på de lange kanter!?!?!? Umiddelbart er der nok ikke andet at gøre end at smide et lag plader mere under så jeg får 2 lag. Men så er det jo helt forfra med spartling, maling, sænke loftdåser, ventilation osv. Nogle nemmere løsninger?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har også kun ét lag gips på mine lofter, men de er beklædt med filt og har ikke givet revner i de tre år huset har stået her. Det er endda et træhus der arbejder lidt. Måske du skulle overveje at få opsat filt, det er trods alt nemmere end at skulle opsætte et lag mere. Filten er med til at armere det, så det ikke revner så nemt...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio.

Tak for svar.

Når først det er begyndt at revne nedenunder spartlen så tænker jeg at det er ustabilt underlag at lægge en filt på. Den vil krølle med tiden...tror jeg

Med mindre man kan få en ekstraordinær stærk armeret filt?

Jeg har brugt en spartel med 0,7 N/mm2 bindeevne på beton. Den er opgivet til at være velegnet til gipsplader og papirstrimmel. Der var ikke lunker eller under papiret da det var spartlet. Så tænker det er de 0,7 det er galt med. Nogen der har en mening om det?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Wezio.

Tak for svar.

Når først det er begyndt at revne nedenunder spartlen så tænker jeg at det er ustabilt underlag at lægge en filt på. Den vil krølle med tiden...tror jeg

Med mindre man kan få en ekstraordinær stærk armeret filt?

Jeg har brugt en spartel med 0,7 N/mm2 bindeevne på beton. Den er opgivet til at være velegnet til gipsplader og papirstrimmel. Der var ikke lunker eller under papiret da det var spartlet. Så tænker det er de 0,7 det er galt med. Nogen der har en mening om det?

Hvilken type spartelmasse har du brugt til de tværgående samlinger?

Det med Glasfilten vil ikke være en holdbar løsning - Da en Filt på ingen måde går ind og armerer underlaget.
Har brugt Stabile fra Jem og Fix til 89 kroner for 10 L.

Der stod på den at den var super til gipsplader og der stod endda at de anbefalede at bruge papirstrimmel til samlinger.

Som skrevet ovenfor har den bindestyrke på 0,7 N/mm2.

Jeg er ikke utilbøjelig til at tro det er spartlen det er galt med, men undrer mig når de nu skriver på spanden den er god til plader og papir..?
Har brugt Stabile fra Jem og Fix til 89 kroner for 10 L.

Der stod på den at den var super til gipsplader og der stod endda at de anbefalede at bruge papirstrimmel til samlinger.

Som skrevet ovenfor har den bindestyrke på 0,7 N/mm2.

Jeg er ikke utilbøjelig til at tro det er spartlen det er galt med, men undrer mig når de nu skriver på spanden den er god til plader og papir..?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også