Nedtagning af Metro vandvarmer

Hej,

Er der nogen der ved, om det er lovligt for en selv at tage en ufunktionelt Metro vandvarmer ned?


de bedste hilsner

Sunnaze
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja bare husk at slukke for vand og strøm.

Men der er noget med hvis man ikke spørg for man ikke nej.

Hvis der er kuglehane så du kan lukke for vandtilførelsen og der enten sidder en afbryder eller stik på ledning. hvis det er en samle dåse er det desværre ikke helt så lovlig.

man hvad hvem opdager det.
Hej Kent,

Tak for svaret.

Strømtilførelsen sidder direkte ind i væggen, med en afbryder, så det er nemt nok at sluk for strøm til den - så hvis jeg forstår det rigtigt, må jeg godt selv pille den ned, uden at overtræde loven?

Næste skridt så er, at finde ud af hvordan man gør ;-)


de bedste hilsner

Sunnaze
Hvis der stadig er sluttet vand til den, er det strengt taget ikke noget, du selv må gøre. Du skal i hvert fald sikre dig, efter at strømmen er taget fra, at der er afbrudt for vandtilgangen - det kolde vand, og så sørge for, at beholderen er tømt for vand. Det hele afhænger jo også af, hvordan den for nuværende er tilsluttet. Kan du lægge et foto af rørføringen på, vil det være lettere at guide dig, også mht. hvad du har behov for af værktøj.
vh
gug
Ja lige et par billeder vil gøre det nemmer for os.

I mit første indlæg gik jeg ud fra den er en alm el vandvarmer.
Hej igen,

Tak også for dit indlæg Gug, og velkommen til samtalen :-)

Jeg har lagt nogle billeder i galleriet her: http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/563

I må undskyld støvet ;-)



de bedste hilsner

Sunnaze
Annonce
Der er ikke noget i vejen for at ned tage den..

Skal du ha ny op?

Du starter med at lukke for vandet og stømmen.

tag trykket af systemet. ved at åbne nogle vandhaner på den varme og kolde. luk igen.

finder en stykke vandslange der kan nå et sted hen hvor vandet ikke skader.

Afmonter strømledning i afbryderen.

løsne omløberem over trykventilen. anden sekskant ned fra oven og skru til med finger.

skær plex slangen over så der lige sidder en stykke du kan holde slangen på..

hold slangen på. løsne lidt den anden omløber, vrik evt. lidt med ventilen så den tag luft og vandet skulle gerne rende ud igennen slangen til beholdern er tom.

Ja, jeg har en gennemstrømnings varmer til at erstatte Metro'en, og den drives af flaskegas, med autotænding der drives af D batterier, så det må jeg godt selv installere, ikke os?

Vandvarmeren er på badeværelset, så det skader ingenting hvis gulvet bliver lidt vådt.

Jeg forsøger her i weekend, så længe der ikke kommer andet i vejen.

Tusind tak for hjælpen :-)


de bedste hilsner

Sunnaze
Gasvandvarmer...? Som forbruger en masse ilt!

Forresten, hvordan pille man enheden ned fra væggen? Skal den løftes op for at befri den fra sit beslag eller...?


de bedste hilsner

Sunnaze
Hej Vile,

Gas bliver tændt for kun ved gennemstrømning, og ilt er der rigligt af, da jeg har en luft-luft varmepumpe derind der styrer det.


de bedste hilsner

Sunnaze
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis