BUKH dv7

Er der nogen herinde/ude der kender -  har erfaring med den "nye" BUKH dv7 motor. ?? 

Det er ikke en fejl, hvis man selv retter, kun en omvej :)
Er der nogen herinde/ude der kender -  har... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da utroligt så mange hjemmesider der ikke er opdateret og så mange bådudstyrs "forretninger/butikker" der ikke reagerer på forespørgelses mail.....nu har jeg brugt næsten 14 dage på at finde en seriøs motor forhandler der gider svare også på de dumme spørgsmål. De må jo tjene godt. Hvis man vil ofre penge på ny motor burde de så i kø for at sælge. Men nix man skal mere eller mindre expert selv....
Eksempler...
En ville ha depositum. Samt - Jeg ville betale det hele med dankort men han ville kun ha bank overførsel.
En svarede ikke på mail og tog motoren af programmet medens jeg ventede.
En bad jeg om handels papirer og garanti betingelser. De kom aldrig.
Jeg snakker helt ny motor til 40-50 k.
Nu har jeg fundet en seriøs hjælpsom forhandler. 100 km. Fra båden. Så på søndag ved jeg om jeg får en ny Volvo penta d1-13.

Hej Kikkak

Det tror jeg du bliver glad for. Den Bukh du har haft kik på er det vi i motorkredse kalder for en aluminiumsdiesel. Det er en motor Bukh har taget på programmet for at kunne levere en kompakt motor til de små sejlbåde.

Jeg tror du bliver tilfreds med Volvos maskineri. Held oglykke med projektet.

Mvh Finn
Volvo Penta ved man hvad er.
Helt sikkert et godt valg. Som Finn Gevind tror også jeg, at du bliver glad for den.
held og lykke med den.

Vi håber på opdateringer som projektet skrider frem og svarer stadig gerne på spørgsmål.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Får bådbygger besøg på søndag så ska vi se om det er i orden det jeg HAR lavet eller der er mere der SKAL laves på fiberen.
For at kunne lave et solidt og tilpasset fundament vil jeg ha motoren hjem og gå og tulle med båden i vinter, håber på mild vinter )

Ja der er lidt underligt at jeg startede med en billig motor og ender med pæn dyrer Men al den søgen på nette og mail korrespondance har gjort mi en del klogere på pris og kvalitet, motor forhandlere og motor sælgere "der er forskel"

Efter al det besvær med at finde en troværdig "for mit vedkommende" forhandler der kan/vil hjælpe mig blev det til.

Jeg henvendte mig til 3 forhandlere da jeg så Volvo havde kampagne.
Den nærmeste Volvo Penta service center 8 km. Har ikke gidet svare. trist...! fin hjemmeside med den kan jo ikke sælge.
Den næste ca. 50 km. Er kommet med et godt tilbud og får gode anmeldelser på nettet som tålmodige og kompetente folk.
Den tredje ca. 100 km. er billigst i motorpris men lev. omk. giver samme pris. Han var til gengæld klar i spyttet og gav mig de svar og de garantier jeg ledte efter.

Søndag aften bliver det plat og krone mellem 1 og 3

Jeg vil ikke hænge navne ud, med vil gi et hint når jeg HAR handlet.
Så langt/kort er jeg nået til nu... http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/teknik_projekter/3785-luna_19_

Afslutning på historien. og en masse personlige erfaringer....
Jeg - Tjekkede Bladt, flink mand men han gad ikke sende en salgsopstilling/garantibestemmelser, blev nok træt af mine spørgsmål.. Betamarine, flink mand men lidt for lukket land fandt ingen konkrete referencer.. Nanni, godt tilbud men fravalgte den ellers fine motor.. Lombardini, fravalg p.g.a. alu topstykke og noget med en tandrem.. Sole´ fristende men lige i overkant til fuld udnyttelse.. Bukh-Ferryman, ok men saltvandkølet og "sølle" instrument brædt.. Vetus Som var MEGET fristende og fik et suverænt godt tilbud. Men jeg endte med Kampagne Volvo....
Volvo Penta service i Aalborg er vist nok gået konkurs. Hals fungere endnu.
Jeg løb mange gange ind i "sløve" eller ikke besvarede kontakt mail hos en del forhandlere over hele landet.
Shipshop.dk var de hurtigste og mest servicemindede på nettet.
Lundmarine.dk var klar i spyttet og billigst men lev. prisen åd lidt af gevinsten.
Nordsabb i Aarhus ringede hurtigt til mig og forklarede hvad de kunne levere så helt tip top OK. Ellers et godt tilbud. Men igen et sølle instrument panel.
Gjølmarine var også pænt hurtige og gav gode råd. Men turde ikke købe en Italiener.
Betamarine ville have depositum, det er en for mig en alt for usikker betalingsmåde. Hvad nu hvis manden går konkurs eller andet, så er pengene evig tabt.
osv. En del af de steder jeg ellers henvendte mig til for at få et tilbud, svarede for laaaaaaaaangsomt eller slet ikke.
Men der var også sælgere der lagde mere vægt på motor snak end salg. Samt sælgere der havde ubehageligt travlt med at nedgøre andre motorer "nok typisk sælger taktik" samt prange tilbehør i samme omgang.
Det var en oplevelsesrig måned.

NU har jeg bestilt en kampagne Volvo Penta d1-13 næsten lokalt. Den skal betales når jeg rører ved den det kan ikke blive bedre.

Det skal siges at mange "sælgere" også levede af at servicere/reparere, hvilket måske forklarer de langsomme responstider.

Nu er jeg tilfreds men det ER en jungle derude og man kan sommetider ikke se skoven for bare træer

Andre har sikkert helt andre oplevelser dette var mine hyg jer derude

ps: ingen af de nævnte har JEG handlet med...

Annonce
Har du også prøvet Masnedø Marine, der har jeg trods afstanden handlet i mange år, og jeg syntes at uanset hvor ubegavede mine spørgsmål har været, har jeg hvergang fået en fyldig forklaring, deres forsendelses priser er rimelige da de bruger de Danske vognmænd. Eks. købte jeg en 8 fods jolle, det kostede mig 400,00 kr. i fragt fra masnedø.
Jeg tjekkede maaaange men ikke Masnedø Marine. Jeg fik et lokalt tilbud som jeg ikke tror kan gøres bedre. Hellere handle lokalt er mit motto
Desuden bliver båden ikke tungere end den kan køres på trailer og det er jo fint ved evt. eftersyn....
Masnedø har et fedt katalog med alt hvad hjertet begærere så dem vil jeg nok handle løsdele hos. -

Mvh.

Så er Volvo Penta d1-13 med ms15 gear i hus Nu ka jeg komme videre med "livet"

Den "heldige" vinder blev Jammerbugt marine og trailerservice. Pga. lokalitet, PRIS, levering, renome`og ikke mindst seriøs uden at presse køber "mig" så indtil videre THUMPS up herfra...

Mvh.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også