Afslutning på historien. og en masse personlige erfaringer....
Jeg - Tjekkede Bladt, flink mand men han gad ikke sende en salgsopstilling/garantibestemmelser, blev nok træt af mine spørgsmål.. Betamarine, flink mand men lidt for lukket land fandt ingen konkrete referencer.. Nanni, godt tilbud men fravalgte den ellers fine motor.. Lombardini, fravalg p.g.a. alu topstykke og noget med en tandrem.. Sole´ fristende men lige i overkant til fuld udnyttelse.. Bukh-Ferryman, ok men saltvandkølet og "sølle" instrument brædt.. Vetus Som var MEGET fristende og fik et suverænt godt tilbud. Men jeg endte med Kampagne Volvo....
Volvo Penta service i Aalborg er vist nok gået konkurs. Hals fungere endnu.
Jeg løb mange gange ind i "sløve" eller ikke besvarede kontakt mail hos en del forhandlere over hele landet.
Shipshop.dk var de hurtigste og mest servicemindede på nettet.
Lundmarine.dk var klar i spyttet og billigst men lev. prisen åd lidt af gevinsten.
Nordsabb i Aarhus ringede hurtigt til mig og forklarede hvad de kunne levere så helt tip top OK. Ellers et godt tilbud. Men igen et sølle instrument panel.
Gjølmarine var også pænt hurtige og gav gode råd. Men turde ikke købe en Italiener.
Betamarine ville have depositum, det er en for mig en alt for usikker betalingsmåde. Hvad nu hvis manden går konkurs eller andet, så er pengene evig tabt.
osv. En del af de steder jeg ellers henvendte mig til for at få et tilbud, svarede for laaaaaaaaangsomt eller slet ikke.
Men der var også sælgere der lagde mere vægt på motor snak end salg. Samt sælgere der havde ubehageligt travlt med at nedgøre andre motorer "nok typisk sælger taktik" samt prange tilbehør i samme omgang.
Det var en oplevelsesrig måned.
NU har jeg bestilt en kampagne Volvo Penta d1-13 næsten lokalt. Den skal betales når jeg rører ved den

det kan ikke blive bedre.
Det skal siges at mange "sælgere" også levede af at servicere/reparere, hvilket måske forklarer de langsomme responstider.
Nu er jeg tilfreds men det ER en jungle derude og man kan sommetider ikke se skoven for bare træer
Andre har sikkert helt andre oplevelser dette var mine

hyg jer derude
ps: ingen af de nævnte har JEG handlet med...