Slidt teak på kistebænk

Er der nogen der kan give mig råd om hvordan jeg får repareret mine kistebænke 5-6 steder som vist på vedhæftede billede?
Foruden at der er slidt noget af overfladen, er gummifugerne også gået løs enkelte steder.
Et par steder er der blevet indsat et nyt stykke teak i et felt, så det er vel den måde jeg gør det på, men kan jeg få en henvisning til en instruktion i hvordan sådan et nyt felt indsættes og hvordan jeg fornyer fugerne enkelte steder?
Bruno
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til på billedet at det ikke er "rigtig" teak men krydsfiner. Når først det yderste lag af krydsfineren er slidt helt tynd så er det meget svært at reparerer. Dvs. så er det væk med det helt ned til ren glasfiber! Så kunne du overveje de produkter der nu er fremme som er kunststof men ligner teak (faktisk lige så meget som krydsfiner!)
Men ellers er der meget at finde på nettet om fugning mm feks: http://www.youtube.com/watch?v=hpqZDrHT44Q

Dyrman
Jeg tænkte bl.a. på hvordan jeg får skåret et fint lige snit ned hvor jeg får skåret det slidte stykke af. Og er det svært at få det gamle finer af glasfiber overfladen, hvis den gamle lim stadig holder?
Nu vil jeg benytte lejligheden til at besøge Flexiteek's stand i den Flydende Bådmesse i Dragør i den kommende weekend. Måske fristes jeg til at skifte det hele ud til Flexiteek afhængig af hvad sådan noget koster.
Bruno
Har sel brugt Flexiteak med et godt resultat - Bauhaus har jo også noget i deres marineafdeling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis