Extra sikring af havedøre

Hej alle

Jeg har 2 stk terassedøre jeg gerne vil extra sikre, jeg har selv tænkt på det dør greb ruko laver med kode
Men nogen der ved hvordan jeg kan extra sikre dørene ellers ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter at min Bror havde haft indbrud for en del år siden, har han opsat almindelige skudrigler af den type der kan sættes hængelås på. To på hver dør en for oven og en for neden, kønt er det måske ikke men efektivt.
Hej Murer1
Nu skriver du ikke noget om hvor gammel døren er eller om den er ud- eller indadgående.
Jeg gætter på udadgående, samt at der er monteret kantstanglås med almindelige sidekolver.
Ud over Ruko kodelås kan du gøre følgende alt afhængig af hvor meget du ønsker at ofre.
Når den er udadgående kan du sikre dig med 2-3 stk Ruko Nokker, monteret over/under hængslerne.
Hvis hængslerne bliver demonteret kan døren ikke tages ud.
Termoglasset kan limes fast med Dana-lim 299, denne lim opløser ikke limen i termorudens kantlist.
Glaslisterne kan sikres med envejsskruer.
Kantstanglåsen kan udskiftes med f.eks. ASSA Connect 410 MPL, se f.eks på svensk hjemmeside fix.se
Det er vigtigt at få en flerepunkts kantstanglås med Hakkolver i steden for almindelige sidekolver, samt at der monteres Sikkerhedsslutblik.
Almindelige sidekolver kan let brækkes op, i et hug, med en stor skruetrækker, det kan hakkolver med sikkerhedsblik ikke, der skal mere til end et almindeligt ko-ben, samt tid og en masse støj tilfølge.
Du kan også monterer sikkerhedsglas, lamineret termoglas.
Afhængig af dørens tilstand og alder kan du monterer en ny dør med ovennævnte alt incl. F.eks en Rationel dør med sikkerhedspakke.
Venlig hilsen
gsh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis